image
Sursa foto: Jurnal.md / Nadejda Roșcovanu

Cer audierea conducerii ÎS Calea Ferată: Oameni din anturajul lui Dodon, după un an au adus întreprinderea la faliment

Deputații din Platforma DA au solicitat pe 20 ianuarie audierea conducerii ÎS Calea Ferată și a Agenției Proprietății Publice în cadrul Comisiei Economie, Buget și Finanțe. Potrivit unui comunicat emis de fracțiune, președintele acestei Comisii, Petru Burduja, a refuzat să convoace Comisia pentru a decide cel puțin data când vor avea loc aceste audieri.

Alexandru Slusari, și-a exprimat îngrijorarea că întreprinderea de stat este, de fapt, pregătită de unele grupuri de interese pentru a fi privatizată la un preț nesemnificativ. Între timp a acumulat mai multe informații referitoare la acest subiect.

Întreprinderea Calea Ferată deja de mai bine de un an este condusă de un director interimar, Andrian Onceanu, coleg de facultate cu Igor Dodon, care nu a activat nicio zi în domeniul transportului feroviar. Nimeni nu poate explica de ce Agenția Proprietății Publice până acum nu a organizat concursul de selectare a unui director permanent. În calitate de prim-vicedirector al CFM a fost desemnat un consilier municipal PSRM - Vitalii Mucan, care, la fel, nu a avut anterior nicio tangență cu domeniul căilor ferate. Iar vicedirector pe securitate a devenit Serghei Dodon, ruda lui Igor Nicolaievici. Sunt și alte nume interesante din clanul lui Dodon, despre care voi scrie un pic mai târziu”, a spus Alexandru Slusari

Deputatul a mai precizat că problemele de la Calaea Ferată nu au apărut de ieri. Totuși, după un an de administrare a acestei întreprinderi cu rulaj financiar anual de peste un miliard de lei și aproape 8500 de angajați, de către oamenii din anturajul lui Igor Dodon, entitatea a ajuns în prag de faliment.

„Pandemia pare a fi doar un paravan pentru gruparea care distruge întreprinderea respectivă. Sunt foarte multe întrebări în privința procurării combustibilului, a proceselor de achiziții, a comercializării metalelor feroase, a dării în locațiune a încăperilor CF și a politicii de cadre. O coincidență suspectă este și faptul că după schimbarea conducerii întreprinderii la Kiev a fost reluat un proces judiciar împotriva ÎS Calea Ferată, în cadrul căruia se cere încasarea de la entitatea respective a 70 mln de euro, ceea ce înseamnă, de facto, că întreprinderea va deveni insolvabilă”, a mai spus Alexandru Slusari.

Ca rezultat, deputații din Platforma DA cer în mod repetat ca subiectul respectiv să fie discutat de urgență la Comisia de control a finanțelor publice. Totodată ei cer ca problemele de la această întreprindere să fie discutate în cadrul unei ședințe a Consiliului Suprem de Securitate.

Amintim că muncitorii angajați la calea ferată din Ocnița s-au plâns recent că nu și-au mai primit salariile de aproape patru luni. Își asigură familiile cu produse alimentare luate pe datorie de la magazine. Aceștia au organizat la 5 ianuarie un protest în speranța că vor fi auziți. Conducerea ÎS Căile Ferate nu a răspuns la telefon și nu a comentat deocamdată acuzațiile care li se aduc.

Citeşte mai mult despre

comentarii: