image
Sursa foto: Youtube.com/JurnalTV

Moldovenii care și-au construit un nume pe piața internațională au creat un club al oamenilor de afaceri

14 speakeri și 300 de antreprenori din toată lumea și-au dat întâlnire la prima ediție a Conferinței Business Brains. Cine sunt moldovenii care și-au construit un nume pe piața internațională, ce provocări depășesc în domeniul antreprenorial, dar și de ce își dau întâlnire cu alți conaționali, aflăm din cea mai recentă ediție a emisiunii „Cealaltă Basarabie”, de la Jurnal TV.

La prima ediție a conferinței Business Brains de la Brașov au fost prezenți speakeri valoroși care au împărtășit informații despre cele mai recente schimbări din business și au dat sfaturi practice despre cum să le facă față cei din acest domeniu. Programul a inclus workshopuri, paneluri și prezentări din partea unor experți de top, manageri și investitori cu afaceri de succes pe piața din România și alte țări.

De mai mulți ani, Nicolae Corobca este stabilit peste ocean, unde deține o afacere pe care a extins-o și în Republica Moldova. Fiind în vizită acasă, a aflat că antreprenorii moldoveni se întâlnesc la Brașov din mai multe colțuri ale lumii, și a decis să nu piardă această ocazie.

Vlad Țîmbălari este stabilit la Paris de peste 17 ani. Și-a creat o afacere în Franța, dar păstrează legătura cu tot ce înseamnă Moldova și oamenii care vin de acasă. Și-a făcut neapărat timp să ajungă și la Business Brains.

De la eveniment nu au lipsit nici conaționalii care sunt stabiliți în România.

Andrei Cocieru și Mihaela Teslari au venit la Brașov fiindcă au înțeles că este o oportunitate pentru a descoperi și a cunoaște cât mai multe despre domeniul antreprenorial, nu doar de acasă.

Când era mic, părinții lui au decis să se stabiliească în România, însă acum 12 ani, Vlad Carabut a hotărât să revină în Moldova și să se lanseze în domeniul afacerilor. Chiar dacă își construiește viitorul acasă, tânărul reușește să se implice și în România, unde și-a creat relații solide și de lungă durată.

La prima ediție a conferinței Business Brains, speakerii au abordat patru subiecte actuale. Bogdan Micu a vorbit despre cum să-ți extinzi afacerea pe piețele externe. Tânărul are afaceri de milioane de euro în toată lumea în zona de energie regenerabilă, așa-zisa „energie verde”. Bogdan este creatorul aplicației Inspectorul Pădurii, este activist de mediu, investitor în sectoare precum banking, comerț, construcții, IT, are o fundație care îi poartă numele prin care ajută victimele traficului de persoane, construiește piste de biciclete în Brașov, dar a înființat și un laborator de studii genetice pentru boli autoimune și pentru crearea cărnii cultivate în laborator.

Mariana Bulbuc este specializată în dezvoltarea relațiilor internaționale diplomatice și corporative de peste 15 ani, iar de peste un deceniu este stabilită în Emiratele Arabe Unite unde a fost aleasă de casa regală ca fiind prima femeie investitor din Orientul Mijlociu. Moldoveanca a vorbit la conferință despre transformările post-pandemice și de războiul care ne remodelează viețile, societatea și afacerile.

Conaționalii stabiliți la Brașov au înțeles că este necesar să organizeze această conferință. Timpul și distanța i-au învățat că doar împreună pot conlucra și prospera. Experiența de a face lucruri împreună este rezultatul fondării acum trei ani a Clubului Oamenilor de Afaceri Basarabia.

Printre cei implicați în crearea clubului se numără și Vasile Petrașco. Tânărul este stabilit la Brașov din 2004, unde a obținut licența și masterul în finanțe și bănci, iar în prezent are propria afacere. Provocările departe de casă l-au ajutat să înțeleagă cât de necesar este schimbul de experiență și fondarea Clubului Oamenilor de Afaceri Basarabia.

Fiecare membru al Clubului Oamenilor de Afaceri Basarabia a trecut printr-o selecție, iar în acești trei ani de activitate au reușit să realizeze o mulțime de proiecte împreună.

Clubul a trecut și hotarele României, după ce moldovenii din Franța au decis să pună și ei în practică ideea antreprenorilor.

Printre membrii COAB este și George Teodorescu, directorul unei companii de IT din Moldova, cu sediul principal în Silicon Valley. De 13 ani, George este stabilit în Moldova, unde a reușit să vadă posibilități și să construiască o afacere de milioane. În acești ani, viața din țara noastră l-a surprins și a ajuns chiar să o îndrăgească.

Deși distanța nu este atât de mare, pentru conaționalii stabiliți în această țară conferința a fost un motiv în plus să se simtă ca-n Moldova.

Premiera conferinței a fost susținută și de Ion Sturza, care a remarcat necesitatea și importanța organizării acestui eveniment.

Pentru ca afacerile să aibă un mediu prielnic de dezvoltare este necesară conlucrarea și cu reprezentații autorităților locale care au dat asigurări că vor avea grijă să le ofere suportul necesar. Evoluția unei afaceri solide se bazează pe creativitate, schimb de experiență și oameni care sunt într-o continuă dezvoltare. Acești piloni i-au determinat pe organizatori să nu rămână doar la ideea de a face prima ediție a conferinței, dar să acționeze. S-au dedicat și au încercat să țină cont de toate detaliile pentru o organizare cât mai reușită.

Cei 300 de participanți au avut grijă să ia de la eveniment maximum de informații și soluții pentru afacerile lor. Și-au dorit să evolueze și să cunoască alte piețe, iar România le-a oferit această șansă. Au ales să iasă pe ringul afacerilor pentru că au încredere în ceea ce fac, iar atunci când știi ce vrei, motivația vine la pachet.

Timpul și experiența i-au învățat multe lucruri esențiale. Iată de ce acești antreprenori construiesc, dezvoltă și câștigă pe termen lung nu doar bani și statut, dar și relații și multe emoții.

comentarii: