Potrivit unui comunicat, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc, împreună cu SKAL Internaţional Bucureşti, a organizat în perioada 24-27 ianuarie 2020 un infotur pentru o delegaţie formată din 20 de reprezentanţi ai hotelurilor din Republica Moldova, aceştia fiind interesaţi să cunoască dotările camerelor şi facilităţile acordate de hotelurile româneşti, dar şi metodele de management folosite în cadrul diferitelor departamente: vânzări, rezervări, promovare, dar şi lucrul cu personalul, scrie Agerpres.

Cu acest prilej, hotelierii din Republica Moldova au vizitat 14 hoteluri de 4 şi 5 stele din Bucureşti, atât ale lanţurilor internaţionale, cât şi investiţii româneşti, printre care Capital Plaza, Ambasador, Sheraton, Intercontinental, Cismigiu, Lido, Pullman şi Phoenicia Grand Hotel, care a fost gazda principală a grupului. În programul vizitei a fost inclus un tur al Capitalei, dar şi restaurantele Cercul Militar Naţional şi Pescăruş, unde s-au servit produse tradiţionale româneşti.

"Pentru început, partenerii noştri din Republica Moldova doar au vizitat hotelurile, urmând ca anul viitor să facă şcolarizare practică. În Republica Moldova, nu sunt multe lanţuri hoteliere, motiv pentru care hotelierii din această ţară, cei care vor să ajungă la nivel european, s-au gândit că cel mai bine ar fi să înveţe de la noi, pentru că hotelurile româneşti sunt competitive pe piaţa europeană. Această acţiune este susţinută financiar integral de membrii FPTR printre care se numără şi SKAL International Bucureşti. Am ales această perioadă în mod special, pentru a sărbători împreună cu colegii noştri moldoveni Ziua Unirii Principatelor Române", a declarat Dragoş Răducan, prim-vicepreşedintele executiv al FPTR.

La rândul său, Stanislav Rus, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Hotelurilor şi Restaurantelor din Republica Moldova, a precizat că scopul acestui infotur constă în continuarea promovării şi dezvoltării parteneriatului turistic dintre Republica Moldova şi România pe segmentul hotelier, eficientizării dialogului profesionist dintre hotelieri, dar şi familiarizării hotelierilor moldoveni cu cele mai bune practici şi tehnici de management folosite în administrarea business-ului hotelier din România.

Acesta a fost al doilea infotur pentru Asociaţia Hotelierilor din Republica Moldova.