image
Sursa foto: Casa Regală a României

Presa britanică aduce un omagiu prinţului Philip, evocat şi în ziare din întreaga lume

Presa britanică foarte partizană a revenit la unitate pentru a aduce un omagiu sâmbătă prinţului Philip, care a murit vineri, după mai bine de 70 de ani petrecuţi alături de soţia sa, regina Elisabeta a II-a, relatează AFP, citată de Agerpres.

Multe titluri au evidenţiat longevitatea acestui cuplu extraordinar în care prinţul consort, care a murit vineri la vârsta de 99 de ani, a fost „sprijinul neclintit" al reginei, potrivit The Times şi The Guardian, sau chiar „stânca ei", conform Daily Star. Pentru acest din urmă ziar, prinţul Philip a fost şi cel care „a făcut-o să râdă pe Lilibet", porecla afectuoasă pe care i-a dat-o soţiei sale, Elizabeth.

În Scoţia, The Press şi Journal l-au salutat pe cel care era şi Duce de Edinburgh, cu o fotografie veche a cuplului regal şi a copiilor lor îmbrăcaţi în kilts (îmbrăcăminte specific scoţiană).

Tabloidele Daily Mirror şi Daily Mail, care în mod normal afişează poziţii politice diametral opuse, au publicat prime pagini aproape identice, cu o fotografie a cuplului şi titlurile „Adio, iubitul meu" (Mirror) şi „La revedere, iubitul meu" (Mail), conform relatării AFP.

Daily Mail evidenţiază, de asemenea, unitatea redescoperită a familiei regale, prinţul Harry fiind pregătit să se întoarcă „acasă", potrivit ziarului, după exilul său american şi recenta distanţare de familia sa.

„Plângem cu toţii, doamnă", asigură, la rândul său, The Sun, publicând pe prima pagină o fotografie a cuplului regal la nunta lor în 1947. 'Ce viaţă extraordinară. Ce serviciu eroic şi exemplar a dat reginei sale şi ţării sale. Ce personaj, ce glumeţ'', scrie ziarul în primele rânduri ale articolului său principal dedicat evenimentului.

Alte titluri evocă, de asemenea, această „viaţă în slujba" Coroanei, cum este cazul Evening Standard sau Daily Telegraph, care salută "cel mai loial slujitor al Marii Britanii".

Sub titlul „O viaţă în slujba reginei şi ţării", principalul editorial din Daily Telegraph vorbeşte despre "cineva care, prin sprijinul său pentru Coroană, a avut o contribuţie de durată la instituţia monarhiei şi la naţiunea în sine" şi adaugă: "Ducele a fost adesea caricaturizat de detractorii republicani ca fiind predispus la gafe şi demodat''. "Dar era un om al generaţiei sale, una a războiului, într-adevăr, care avea multe dintre atributele pe care el le-a arătat - loialitate, curaj, stoicism, reţunere şi discreţie. Acestea sunt virtuţi, nu greşeli'', scrie ziarul, citat de PA media/dpa.

Financial Times este una dintre puţinele apariţii de sâmbătă din presa britanică care nu îşi dedică toată prima pagină evenimentului, oferind un mic spaţiu şi altor subiecte, precum recolta din Franţa sau falimentul companiei Greensill Capital, remarcă AFP.

Singura notă discordantă, Morning Star, un cotidian de stânga care nu şi-a ascuns niciodată opoziţia faţă de monarhie, a publicat un editorial intitulat "Philip a personificat vanitatea absurdă a unui patriotism erzaţ''.

Imagini ale prinţului Philip apar pe ziare din întreaga lume, în special din Australia, Spania, Franţa.

Citeşte mai mult despre

comentarii: