image
Sursa foto: topgear.com

Volkswagen a decis viitorul Passatului: ce se întâmplă cu modelul legendar

Ajuns la a noua generație, Passat-ul va fi vândut în Europa doar ca break, cu versiunea sedan abandonată. Cumpărătorii trec de la sedanuri de dimensiuni medii la SUV-uri și crossover-uri, dar vagoanele sunt încă populare pe piața natală a VW din Germania.

Va oferi două modele hibride plug-in alături de sistemele de propulsie diesel și pe benzină când va fi lansată în primul trimestru al anului 2024, a spus VW într-un comunicat joi.

Passat-ul va avea debutul public în timpul salonului auto IAA Mobility de la München, între 5 și 10 septembrie.

Modelul a fost proiectat alături de viitoarea mașină de dimensiuni medii Skoda Superb și va fi construit în aceeași fabrică a Grupului VW din Bratislava, Slovacia, într-o schimbare de la actualul site de producție al Passat din Emden, Germania, care construiește VW ID7 de dimensiunea Passatului.

Passat folosește noul sistem de infotainment și control MIB4 din a patra generație al Grupului VW, cu o configurație bazată pe ecran tactil pentru funcții precum controlul volumului și setările de temperatură.

VW spune că MIB4, care este folosit și în ID7, abordează problemele de utilizare ridicate de unii clienți pentru sistemul de a treia generație care a fost lansat pentru prima dată în hatchback-ul complet electric ID3.

Noul Superb – care urmează să fie programat anul viitor – este de așteptat să folosească și MIB4, dar Skoda a arătat imagini cu interiorul care arată că marca a mutat unele dintre operațiuni, cum ar fi încălzirea și controlul volumului, la cadranele rotative programabile de sub ecran.

Pe noul Passat, glisorul de volum de sub ecranul de 12,9 inchi (un ecran mai mare de 15 inchi este opțional) este acum iluminat, în timp ce pe ecran însuși funcțiile populare sunt afișate pe barele din partea de sus și de jos a afișajului. Bara de sus este programabilă.

Ecranul central se înclină spre șofer și se află acum la aceeași înălțime cu ecranul „cabină digitală” din spatele volanului, scrie Playtech.

Mașina este disponibilă și cu afișaj head-up.

VW a renunțat la cutiile de viteze manuale de la Passat. Modelul are acum transmisie DSG cu schimbare directă ca standard. Acest lucru a permis mărcii să mute schimbătorul de viteze de la controlul central la coloana de direcție, creând mai mult spațiu de depozitare între ocupanții din față.

Mai mult spațiu pentru picioare, spațiu de încărcare

Break-ul Passat are 4.917 mm lungime, cu 144 mm mai lung decât predecesorul său. Ampatamentul este cu 50 mm mai lung la 2.841 mm, ceea ce VW spune că creează cu 50 mm mai mult spațiu pentru picioare pentru pasagerii din spate. Spațiul portbagajului cu scaunele este de 690 de litri, o creștere cu 40 de litri fata de modelul de iesire.

Mașina este construită pe platforma MQB Evo a Grupului VW, o adaptare a MQB care permite mai multă tehnologie, cum ar fi o baterie mai mare pentru modelul hibrid plug-in, precum și controlul adaptiv al șasiului.

Dimensiunea bateriei pentru modelele hibrid plug-in eHybrid a crescut la 19,7 kilowați-oră utilizabili, de la 10,6 kWh, pentru a oferi o autonomie electrică revendicată de 100 km. EHybrid este disponibil fie cu 204 CP, fie cu 272 CP și ambele sunt cuplate la o benzină turbo de 1,5 litri, în creștere față de 1,4 litri anterior.

VW va introduce, de asemenea, un model mild-hybrid folosind același motor de 1,5 litri cuplat la un sistem de propulsie electric de 48 de volți. Nu au fost date cifre de economie sau dioxid de carbon pentru modelele hibride.

Passat va fi disponibil și cu un motor turbo pe benzină de 2,0 litri cu două puteri și un diesel de 2,0 litri cu trei puteri, în funcție de piață. Versiunile cu cea mai mare putere de benzină și diesel vin cu tracțiune integrală.

Modificări de design

Designul mașinii a fost actualizat. Modificările notabile includ adăugarea unei bare luminoase pe lungimea hayonului și a unei benzi luminoase cu LED-uri care trece sub marginea capotei pentru a se alătura farurilor din față.

VW spune că noul Passat este mult îmbunătățit aerodinamic și citează un coeficient de rezistență de 0,25 cD față de 0,31 pentru vagonul de plecare.

Optimizarea aero include un jaluzel pentru radiator controlat electric care reduce răcirea atunci când nu este nevoie.

Echipamentele disponibile pe mașină includ scaune cu masaj, parcare automată și conducere semi-autonomă Travel Assist. Toate modelele sunt dotate cu control adaptiv al vitezei de croazieră, asistență pentru menținerea benzii, asistență la schimbarea benzii și o cameră de parcare spate.

Noutăţile partenerilor

comentarii: