image
Sursa foto: mba.aero

Air Moldova a anulat mai multe curse regulate; Ce pot face pasagerii care au procurat bilete

Autoritatea Aeronautică Civilă a fost notificată de către operatorul aerian “Air Moldova” cu privire la anularea mai multor curse regulate, începând cu 28 Februarie.

Este vorba de următoarele curse:

Chișinău – Fiumicino (Italia) / Fiumicino – Chișinău, zbor regulat – 19 martie 2023 ANULAT

Chișinău – Tbilisi (Georgia) / Tbilisi – Chișinău, zbor regulat – 16 martie 2023 ANULAT

Chișinău – Varșovia (Polonia) / Varșovia – Chișinău, zbor regulat – 1, 8, 15, 22 martie 2023 ANULATE

Chișinău – Stansted (Londra) / Stansted – Chișinău, zbor regulat – 5 martie 2023 ANULAT

Chișinău – Istanbul (Turcia) / Istanbul – Chișinău, zbor regulat – 12, 23 martie 2023 ANULATE

Chișinău – Bologna (Italia) / Bologna – Chișinău, zbor regulat – 5, 19 martie 2023 ANULATE

Chișinău – Dusserdorf (Germania) / Dusserdorf – Chișinău, zbor regulat – 12 martie 2023 ANULAT

Chișinău – Dublin (Irlanda) / Dublin– Chișinău, zbor regulat- 2, 9, 12 martie 2023 ANULATE

Chișinău – Frankfurt (Germania) / Frankfurt– Chișinău, zbor regulat - 5,19 martie 2023 ANULATE

Chișinău – Leipzig (Germania) / Leipzig– Chișinău, zbor regulat- 7, 14, 21 martie 2023 ANULATE

Autoritatea Aeronautică Civilă informează pasagerii, care au procurat bilete de avion pentru cursele respective, despre revendicarea drepturilor consumatorilor.

În cazul anulării unui zbor, CA „Air Moldova” va oferi pasagerului următoarele:

Posibilitatea de a alege între:

- rambursarea, în termen de şapte zile, a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie, pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate, precum şi pentru partea sau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului, împreună cu, dacă este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil;

- redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, cât mai repede posibil;

- redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenţei unor locuri disponibile.

În cazul în care, un oraş, o aglomeraţie urbană sau o regiune este deservită de mai multe aeroporturi, compania va oferi pasagerului un zbor spre un aeroport diferit de cel pentru care s-a făcut rezervarea iniţială, compania va suporta costul transferului pasagerului de la aeroportul alternativ, fie spre cel iniţial, fie spre o altă destinaţie apropiată convenită cu pasagerul.

CA „Air Moldova” SRL va fi oferi:

- mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare;

- două apeluri telefonice gratuite şi de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail.

În eventualitatea unei redirecţionări, în cazul în care ora de plecare anticipată a unui nou zbor este de cel puţin o zi după plecarea programată pentru zborul anulat, compania va oferi:

- cazare hotelieră;

- transportul dintre aeroport şi locul cazării (hotel sau altele)

CA „Air Moldova” SRL va fi oferi compensații după cum urmează:

a) 250 euro pentru toate zborurile de 1500 kilometri sau mai puţin;

b) 400 euro pentru toate zborurile cuprinse între 1500 şi 3500 kilometri;

c) 600 euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidenţa literelor a) sau b).

CA „Air Moldova” nu va oferi pasagerului compensații:

- În cazul în care pasagerul a fost informat de către companie despre această anulare cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută;

- În cazul în care pasagerul este informat despre această anulare într-un termen cuprins între două săptămâni şi şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută;

- În cazul în care pasagerul este informat despre această anulare cu mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi i se oferă o redirecţionare care să-i permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută.

CA „Air Moldova” SRL nu va fi obligată să plătească compensaţii pentru anularea zborului, în cazul în care anularea este cauzată de împrejurări excepţionale care nu au putut fi evitate în pofida adoptării tuturor măsurilor posibile.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: