image
Sursa foto: jurnal.md

Stati, acuzații grave privind contrabanda masivă cu țigări: Cum ajung camioanele în RM și cine ține umbrela politică

Contrabanda masivă cu țigări prin RM și Transnistria a fost reluată la turații maxime, iar acum țigările sunt importate din China, Emiratele Arabe Unite, Belarus. Camioanele cu țigări ajung în RM legal prin Transnistria după care contrabanda este repartizată în spațiul Uniunii Europene. Declarațiile aparțin fostului director al Întreprinderii de Stat Moldatsa, Sorin Stati, care a făcut mai multe dezvăluiri aseară la Jurnal TV.

Sorin Stati a declarat că schemele de contrabandă cu țigări au fost restabilite în RM prin licențele pe care le oferă Serviciile Publice din Transnistria. Cotrabandiștii care au plecat din RM în timpul Guvernului Sandu s-au reîntors deoarece PCCOCS și Procuratura Generală nu au întreprins nimic împotriva lor, a declarat Sorin Stati, fostul director al Întreprinderii de Stat Moldatsa, în cadrul emisiunii „Ora Exeprtizei” de la Jurnal TV.

„După dezvăluirile de anul trecut eu am fost contactat de polițiști de frontieră, polițiști care au dus urmăriri penale, chiar de contrabandiști, eu m-am întâlnit cu toți, pe toți i-am ascultat, unii contrabandiști erau nemulțumiți că plăteau prea mult organelor de forță. Pe timpul Guvernului Maiei Sandu contrabanda a fost stopată, o bună parte din persoanele responsabile sau din cei care controlau contrabanda chiar imediat atunci au plecat din țară după care ei au revenit, știind că PCCOCS și Procuratura Generală nu întreprind nimic împotriva lor.

Contrabanda la moment a fost restabilită, o să dau exemplu cu partea transnistriană, restabilirea licențelor de către Serviciile Publice din Transnistria cu privire la importarea țigărilor. Necesitățile din contrabanda cu țigări sunt așa de mari că nu este suficient ce se produce pe teritoriul RM inclusiv în Transnistria. Acum țigările sunt importate din China, Emiratele Arabe Unite, Belarus.

Deci ele nimeresc legal în Transnistria fiind importate de acele firme, după care ajung ca și contrabandă în spațiul Uniunii Europene. Noi vorbim de zona verde, adică pe lângă punctul de trecere a poliției de frontieră de la Lipcani, pe lângă punctul de poliție de frontieră de la Ungheni și prin toate punctele de trecere pe care le avem noi cu România cu camioanele și autocarele. Câteodată anumite partide mici sunt reținute, dar aceste partide nu fac parte din logistica cea mare”, susține Stati.

Potrivit lui Sorin Stati, capul schemei ar fi un principal finanțator al PSRM, iar implicat ar fi și ministrul de interne, Pavel Voicu.

„Din informațiile pe care eu le dețin, care vin atât de la poliție, de la contrabandiști, de la SIS, eu nu reușesc să le verific pe deplin, dar ar fi vorba despre domnul Vâlcu, care ar fi unul din finanțatorii principali ai PSRM-ului, el este centrul operațional, anume toate schemele, atât Andronache cât și Nichiforciuc, cu temele lor de contrabandă, lucrează sub Vâlcu.

În logistica contrabandei este implicat și mi s-a confirmart de la unii angajați SIS, și Artur Gumeniuc, deoarece el are cumătri, fini în toate punctele poliției de frontieră. Băieții de la poliția de frontieră mi-au relatat că atunci când sunt transportate loturi de țigări de contrabandă din Transnistria pe teritoriul controlat de autoritățile noastre pe punctele de trecere, deci din cadrul MAI intenționat se schimbă graficul poliției rutiere ca nu cumva vreun camion să fie reținut. Iar dacă sunt reținute, problema se rezolvă repede, indicația vine direct de la ministrul Pavel Voicu.

Domnul Voicu are schema în toată logistica dată, în primul rând traseul este asigurat ca să nu fie poliția de patrulare. Dar uneori camioanele sunt reținute în România. Surselor mele le este frică să iasă cu dezvăluiri în public”, a punctat Sorin Stati.

Cei vizați nu au reacționat deocamdată la acuzații.

Noutăţile partenerilor

comentarii: