image
Sursa foto: mded.gov.md

„Reforma SRL”: Un nou cadru legal pentru societățile cu răspundere limitată din R. Moldova; Care sunt principalele prevederi

Activitatea societăților cu răspundere limitată (SRL) din Republica Moldova va fi reglementată de un nou cadrul legal. Viceprim-ministrul Dumitru Alaiba, ministru al Dezvoltării Economice și Digitalizării, a anunțat astăzi „Reforma SRL”.

Este vorba de proiectul de lege cu privire la reglementarea relațiilor între asociații/ fondatorii societăților comerciale. Aceasta prevede inovații în cadrul legal, noi posibilități în procesul decizional, mai multe drepturi pentru asociați, precum și simplificarea mai multor proceduri.

Reforma prevede inovații în cadrul legal, care vor facilita mai multe proceduri în cadrul societăților cu răspundere limitată. Printre acestea, transpunerea normelor UE care pun în aplicare idei de anti-discriminare. Astfel drepturile asociaților nu vor mai depinde de investiția lor în SRL.

Proiectul mai presupune retragerea asociatului minoritar care are mai puțin de 50% din capitalul social va fi posibilă fără acordul celorlalți asociați; introducerea noțiunii de „Proporție neproporțională” care va permite distribuirea profitului indiferent de cota-parte; Mai multă transparență pentru investitori, care vor avea acces la extrasul desfășurat al SRL-ului.

„Vom oferi mai multă libertate pentru creștere și dezvoltare. Astfel, vor fi mai puține interdicții la nivel de lege. Sunt preconizate schimbări majore, prin intermediul cărora toate procesele de gestionare a societăților cu răspundere limitată vor fi mai simple și mai clare tuturor părților implicate” a punctat viceprim-ministrul și ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba.

Proiectul prevede și noi posibilități în procesul decizional: Pragul maxim al numărului de asociați de 50 de persoane va fi exclus; extrasul ASP va deveni singurul act constitutiv, iar Registrul de stat - principală sursă de informare oficială; capitalul social va avea mai multe posibilități de formare.

De asemenea, asociatul va avea acces mai larg la informația și documentația societății și dreptul de a fi reprezentat de administrator, iar deciziile vor fi adoptate cu 2/3 din voturi, nu cu 3/4.

Totodată, vor fi simplificate mai multe proceduri: Instrumente electronice vor fi utilizate pentru păstrarea documentelor societății, depunerea actelor pentru înregistrare și procedurile în cadrul adunărilor asociaților; va fi posibil ca adunările asociaților să aibă loc la distanță la distanță și fără proceduri de convocare.

Pentru modificarea acestei legi, a fost constituit grupul de lucru, format din reprezentanții Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării, Ministerului Justiției, Consiliului Economic și asociațiilor precum AmCham, EBA, FIA și AIM.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: