image
Sursa foto: theverge.com

Microsoft a discutat vânzarea Bing către Apple ca înlocuitor pentru Google

Microsoft a discutat vânzarea motorului său de căutare Bing către Apple în jurul anului 2020, o tranzacţie care ar fi înlocuit Google ca opţiune implicită pe dispozitivele producătorului iPhone, potrivit unor persoane care au cunoştinţă de acest lucru, conform Bloomberg.

Executivi de la Microsoft s-au întâlnit cu şeful de servicii al Apple, Eddy Cue, care a intermediat relaţia actuală cu motorul de căutare Google al Alphabet, pentru a discuta posibilitatea achiziţionării Bing, au declarat persoanele, care au cerut să nu fie identificate deoarece situaţia este confidenţială. Discuţiile au fost exploratorii şi nu au ajuns niciodată într-un stadiu avansat, au precizat acestea, scrie Business Magazin.

Microsoft a lansat Bing în 2009 ca rival al Google, dar această proprietate nu a câştigat niciodată o cotă de piaţă semnificativă. Google domină încă industria, iar Bing reprezintă mai puţin de 10% din căutări.

Apple şi Microsoft sunt acum implicate în procesul intentat de guvern împotriva Google, directorii ambelor companii depunând mărturie în cadrul procesului în curs. Departamentul de Justiţie foloseşte afacerea Apple ca dovadă că Google domină în mod incorect piaţa de căutare. În cadrul mărturiei de la începutul acestei săptămâni, Cue de la Apple a respins această afirmaţie, spunând că firma sa foloseşte Google pentru că este cea mai bună opţiune de căutare disponibilă.

Apple şi Google au încheiat primul lor acord privind motorul de căutare în 2002, înainte ca Apple să lanseze primul său browser web pentru Mac. De-a lungul timpului, acordul s-a extins la noile dispozitive Apple, în special la iPhone. Până în 2020, Apple a încasat anual între 4 şi 7 miliarde de dolari din acest acord, potrivit DOJ.

Acordul acoperă browserul web Safari pentru iPhone, iPad şi Mac, iar compania cu sediul în Cupertino, California, primeşte un procent din veniturile pe care Google le obţine din căutările efectuate în browserul Apple.

Banii generaţi de acordul cu Google au fost un motiv cheie pentru care Apple a refuzat achiziţia Bing, potrivit persoanelor menţionate. De asemenea, compania a avut îngrijorări cu privire la capacitatea Bing de a concura cu Google în ceea ce priveşte calitatea şi capacităţile, au spus aceştia.

Cu toate acestea, Apple a folosit Bing în anumite părţi ale operaţiunilor sale. Produsul Microsoft a fost motorul său de căutare web implicit în interiorul Siri şi Spotlight, funcţia care efectuează căutări de pe ecranul de pornire al iPhone şi iPad, între 2013 şi 2017. Dar compania a revenit la Google în 2017, ca parte a unui acord actualizat de împărţire a veniturilor. Bing rămâne o opţiune pentru căutarea în Safari.

În prezent, Google rămâne motorul de căutare din interiorul Siri şi Spotlight, precum şi opţiunea implicită din Safari. În timpul mărturiei sale, Cue a declarat că acordul dintre Apple şi Google a fost prelungit în 2021. Aceasta ar fi fost la un an sau mai mult după ce Microsoft a propus să vândă Apple unitatea Bing.

Cue a lăsat să se înţeleagă că tehnologia Bing era inferioară celei de la Google, spunând că nu "ştie ce am fi făcut" dacă negocierile cu Google ar fi eşuat vreodată.

Dacă Apple ar fi cumpărat în cele din urmă Bing, este puţin probabil ca firma să fi integrat pur şi simplu marca în platforma sa. În cazul achiziţiilor anterioare, Apple a cumpărat tehnologie şi resurse de bază pentru a crea o nouă funcţie.

În mărturia sa, Cue a subliniat că Apple nu vede necesitatea de a-şi dezvolta propriul instrument de căutare, deoarece Google este în mod clar cea mai bună opţiune. Acest lucru diferă de abordarea companiei în alte domenii. Aceasta concurează cu Google în ceea ce priveşte software-ul de cartografiere şi asistenţii vocali, precum şi sistemele de operare pentru telefoane şi computere.

Noutăţile partenerilor

comentarii: