Sursa foto: topsante.com

Premiul Nobel pentru Medicină, câștigat de doi cercetători care au dezvoltat tehnologia pentru vaccinurile anti-Covid

Cercetătorii Katalin Karikó și Drew Weissman au câștigat luni Premiul Nobel pentru Medicină, datorită descoperirilor ce au dus la dezvoltarea vaccinurilor cu tehnologie ARN mesager, utilizate împotriva COVID-19, scrie Euronews.ro.

Katalin Karikó este profesor la Universitatea Sagan din Ungaria și profesor adjunct la Universitatea din Pennsylvania. Drew Weissman a realizat studiul premiat împreună cu Karikó la Universitatea din Pennsylvania, conform AP.

Thomas Perlmann, secretarul Comitetului Nobel, a anunțat acordarea premiului luni, la Stockholm.

În 2022, Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină a fost câștigat de omul de știință suedez Svante Paabo pentru descoperirile din evoluția umană care au dezvăluit secrete ale ADN-ului Neanderthal, care au oferit informații esențiale despre sistemul nostru imunitar, inclusiv despre vulnerabilitatea noastră la COVID-19.

Acesta este al doilea Premiu Nobel acordat în familia cercetătorului. Tatăl lui Paabo, Sune Bergstrom, a câștigat Premiul Nobel medicină în 1982.