Sursa foto: nasa.gov

Noi imagini de la telescopul spațial James Webb: De la stele care se nasc sau mor, la galaxii care dansează // FOTO

Agenția spațială americană NASA a prezentat noi imagini în premieră realizate de telescopul spațial James Webb. Printre ele, stele pe moarte sau nebuloase unde se nasc stele, planete din afara sistemului nostru solar, a căror atmosferă conține apă, și un grup de galaxii strâns unite într-un dans cosmic.

În programul live de o oră în care fotografiile au fost dezvăluite una câte una, au fost prezentate imagini cu două nebuloase ce ilustrează ciclul de viaţă al stelelor, o exoplanetă şi un grup compact de galaxii.

„Fiecare imagine reprezintă o nouă descoperire”, a declarat în deschidere directorul NASA, Bill Nelson. „Fiecare va oferi omenirii o viziune asupra Universului pe care nu am mai văzut-o niciodată”, a adăugat el.

Luni, o primă imagine realizată de telescop, ce ilustrează vremurile îndepărtate ale cosmosului, a fost dezvăluită în prezenţa preşedintelui american Joe Biden, care a salutat momentul "istoric". Fotografia, care abundă în detalii, arată galaxii formate la scurt timp după Big Bang, cu peste 13 miliarde de ani în urmă.

Prezentarea NASA a început cu prezentarea unei imagini din Universul îndepărtat, asemănătoare cu cea prezentată luni noapte în prezența președintelui Joe Biden.

nasa.govnasa.gov

A doua imagine prezentată este a unei planete din afara sistemului nostru solar, WASP-96 b. Telescopul James Webb a detectat apă în atmosfera planetei, care este un gigant gazos, care orbitează cu o viteză amețitoare în jurul stelei sale.

nasa.govnasa.gov

În a treia imagine prezentată apare nebuloasa Southern Ring, nor de gaze format în jurul unei stele aflată pe moarte.

nasa.govnasa.gov

În a patra imagine prezentată apare grupul de galaxii Cvintetul lui Stephan, un grup compact de galaxii, descoperit în 1877.

nasa.govnasa.gov

În ultima imagine prezentată marți de NASA apare nebuloasa Carina, un nor de gaze în care se formează stele, situat la circa 7.600 de ani-lumină de noi.