Aproape toate Smart TV-urile, mai vechi sau mai noi, vin, în mod inevitabil, preinstalate cu o aplicaţie de YouTube. Din fericire, cei de la Google au, în majoritatea cazurilor, controlul asupra respectivului progrămel. Asta înseamnă că, ocazional, gigantul din Mountain View poate lansa o actualizare importantă la respectiva aplicaţie prin care să reinventeze modul prin care interacţionăm cu clipurile noastre preferate. Exact asta s-a întâmplat zilele trecute, când un update foarte important a reinventat aproape complet interfaţa aplicaţiei, punând, într-un mod mult mai evident, accentul pe accesibilitate.

Volumul clipurilor de pe YouTube este incomensurabil, chiar dacă la cele mai multe dintre ele nu veţi ajunge aproape niciodată. Asta înseamnă că un sistem de categorizare al lor este vital. Pornind de la această premisă, noua interfaţă a aplicaţiei YouTube pentru TV-uri s-ar putea să ofere doritorilor o experienţă de vizionare semnificativ îmbunătăţită.

Acest efort a plecat de la o analiză internă a celor de la Google, conform căreia, mai multe de jumătate dintre persoanele între 18 şi 49 de ani din Statele Unite urmăresc clipuri de pe YouTube pe TV. Printre cele mai populare categorii de conţinut sunt incluse ştirile, clipuri cu fitness, sport şi nu numai. Cei mai mici dintre noi, vizionează desene animate şi o serie de seriale pentru copii.

Pornind de la această premisă, accentul, încă din prima pagină a aplicaţiei, se pune pe astfel de conţinut. Din doar câteva atingeri pe telecomandă, veţi ajunge la clipuri Recomandate, Populare, Divertisment şi Ştiri. În plus, utilizatorii de TV-uri 4K vor avea o secţiune separată. Noua versiune de YouTube va fi întâi distribuită în SUA, urmând ca în următoarele zile şi săptămâni să ajungă şi în alte colţuri ale mapamondului.