Deşi majoritatea serviciilor online care oferă un conţinut mai mult sau mai puţin de calitate fac bani din reclame, foarte mulţi dintre noi fac tot posibilul pentru a le evita. Extensii gratuite precum AdBlock sau AdBlock Plus fac o treabă foarte bună din acest punct de vedere, chiar dacă numeroase publicaţii au de suferit financiar.

Facebook, în schimb, se pare că a găsit soluţia perfectă pentru a ignora complet orice unelte software care ar putea ascunde reclamele pe care le vedeţi în mod uzual pe reţeaua socială. Anunţul pe marginea acestui subiect a fost făcut printr-o postare pe blogul oficial al companiei şi este cât se poate de clar. Vom ,,începe să afişăm reclame pe Facebook pe desktop persoanelor care folosesc software pentru blocarea lor”. Momentan nu este foarte clar cum au reuşit această performanţă, dar Facebook a ţinut să menţioneze că nu au plătit creatorii de adblocker-e pentru a fi trecuţi pe o listă albă – o practică pusă în aplicare de către Google.

În schimb, Facebook a anunţat o unealtă pe care o puteţi folosi pentru personalizarea reclamelor pe care vreţi să le vedeţi. Aceeaşi creaţie software vă va ajuta să înţelegeţi mai bine modul în care diverse companii vă folosesc datele postate pe profilul personal pentru a vă defini ca public ţintă pentru diverse tipuri de bannere. Dacă informaţiile pe care le veţi vedea la categorie Ad Preferences nu vă încântă, puteţi bifa sau debifa interese pe care Facebook să le ia în calcul în momentul în care vinde reclame care vă apar vouă. În plus, fiecare reclamă va avea un meniu ascuns în spatele săgeţii din dreapta sus prin care o puteţi ascunde pentru că nu vă interesează, îi puteţi da un like dacă vă încântă sau puteţi opta pentru Why am I seeing this?. Ultima variantă vă va oferi câteva motive pentru care vedeţi respectiva reclamă.

Partea ironică este că, după ce că nu mai aveţi cum să scăpaţi de reclamele pe Facebook, utilizând noua sa unealtă de personalizare, de fapt îi oferiţi gigantului şi mai multe informaţii despre ceea ce vă interesează cu adevărat. Astfel, veţi da click pe mai multe reclame şi veţi genera mai mulţi bani pentru Facebook.