Inovatorii NASA din domeniul aeronautic doresc să demonstreze ideea că distribuirea energiei electrice la un număr de 14 motoare integrate în acest fel va reduce de 5 ori energia necesară pentru un zbor de croazieră de 280 km/h. În afara eficienţei energetice, acest avion-concept aduce şi alte beneficii: 'Maxwell' va fi alimentat în exclusivitate de baterii, eliminând complet emisiile de dioxid de carbon şi demonstrând că în viitorul apropiat nevoia de combustibil convenţional pentru aviaţie va scădea.

Dacă tehnologia cu care este echipat prototipul X-57 se va dovedi eficientă la altitudinea de croazieră, atunci timpul de zbor va fi redus, la fel cum vor fi reduse şi costurile de operare pentru aparatele de zbor cu până la 40%. De obicei, pentru a fi cât mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, un avion ar trebui să zboare cât mai încet cu putinţă. Pe lângă faptul că este silenţioasă şi nepoluantă, propulsia electrică are şi avantajul că elimină această scădere a eficienţei consumului odată cu creşterea vitezei.

Proiectul X-57 "Maxwell" a fost dezvăluit de administratorul NASA, Charles Bolden, la 16 iunie, într-o prezentare la târgul Aviation Expo 2016 organizat de Institutul American pentru Aeronautică şi Astronautică (AIAA).