Google doreşte să ofere acest gen de publicitate ca alternativă la reclamele mai lungi, care oricum ofereau posibilitatea de a trece peste abia după cinci secunde. Având în vedere că durata în plus este de numai o secundă faţă de acestea, iar timpul în care puneai cursorul peste butonul „Skip” şi apăsai pe click-ul de la mouse adăuga ceva timp în plus, utilizatorii nu ar trebui în teorie să sesizeze prea multe dezavantaje ale noului format.

Cel mai mult de câştigat au însă cei care cumpără reclamă pe YouTube, mesajul lor fiind livrat în totalitate. Spoturile publicitare vor trebui însă să fie realizate în aşa fel încât să capteze atenţia imediat şi să transmită mesajul clar şi repede. În era în care smartphone-urile sunt principala metodă de accesare a internetului, reclamele de durată foarte lungă pentru servicii video nici măcar nu mai fac prea mult sens, utilizatorii fiind conştiincioşi cu traficul de date. Clipurile de şase secunde ar trebui astfel să limiteze dimensiunile download-urilor irosite pentru livrarea de reclame mai lungi.

Toate metodele mai vechi de promovare pe YouTube sunt în continuare disponibile pentru cei care doresc să cumpere reclamă pe acest serviciu, însă Google va încuraja folosirea de reclame „bumper”. Acestea vor putea fi integrate în campanii de tip TrueView şi Google Preferred, care sunt livrate pe diverse canale ale companiei.