Conform statisticilor interne, Facebook susţine că 70% din conţinutul publicat pe Instagram nu este văzut de utilizatori. Motivul pentru care acest lucru se întâmplă este modul în care conţinutul este livrat, articolele noi fiind afişate la început, iar cele mai vechi la final.

Algoritmul nou care va trona peste fluxul de ştiri va încerca să scoată la iveală articolele mai interesante sau relevante pentru utilizator, folosind interacţiunile precedente şi nivelul de atenţie pe care acestea le primesc din partea altor utilizatori.

Pentru început, Instagram va păstra toate articolele publicate în News Feed, însă le va organiza într-o ordine care ar trebui să ducă la mai multe interacţiuni. În timp însă, anumite fotografii care nu primesc atenţie ar putea să nu fie afişate deloc în fluxurile de ştiri ale altor utilizatori. Fanii deja nu par să fie fericiţi, deoarece Instagram era unul dintre puţinele locuri din social media în care mai puteai primi conţinut în timp real.

Odată cu schimbarea aceasta, Instagram devine un soi de Facebook pentru fotografii, unde cei populari vor primi mai multă atenţie. Paginile de Instagram ale brandurilor ar putea fi de asemenea afectate în cazul în care articolele lor nu primesc o atenţie deosebită şi sunt îngropate sub alte articole mai populare.