Patru noi elemente au fost numite şi au fost adăugate pe cel de-al şaptelea rând al tabelului periodic. Uniunea Internaţională de Chimie Pură şi Aplicată a aprobat introducerea noilor elemente încă din decembrie 2015. Cu toate acestea, procesul de propunere a numelor şi de a aştepta comentarii din partea publicului este unul anevoios, care durează câteva luni. Începând de săptămâna aceasta, totuşi, cărţile de chimie sunt depăşite.

Noile elemente adăugate în tabelul periodic au poziţiile 113, 115, 117 şi 118. Elementele nou-primite pe rândul şapte se numesc Nihonium, Moscovium, Tennessine şi Oganesson.

Noile elemente contribuie la finalizarea ultimului rând al elementelor super-grele, care sunt caracterizate de un număr mare de protoni în nucleu. Numerele de mai devreme reprezintă numerele atomice ale elementelor.

Astfel de elemente super-grele, precum cele noi adiţii din tabelul periodic, nu se găsesc în natură. Acestea sunt create în mod sintetic, după ce un radioizotop este expus la un alt izotop specific. În cazuri destul de rare, nucleele se combină pentru a forma noi elemente.

Cele noi elemente au fost sintetizate încă din 2003, dacă ne luăm după cazul moscoviumului. Calea către un loc permanent în tabelul periodic a implicat ani întregi de confirmări ale existenţei elementelor, până ce IUPAC şi-a dat, într-un final, acordul.

Elementele sunt numite după locuri sau după oameni. Astfel nihoniumul a fost descoperit de cercetători japonezi şi este denumit după Nihon, care înseamnă Japonia. Moscoviumul a fost descoperit de oameni de ştiinţă ruşi şi este denumit după capitala Federaţiei. Cercetătorii de la Oak Ridge National Lab, din Tennessee, au descoperit şi denumit tennessine-umul. Echipa rusă ce a descoperit elementul oganesson l-a denumit după fizicianul Yuri Oganessian.

Aceste elemente super-grele sunt extrem de instabile şi au tendinţa să se descompună în câteva fracţiuni de secundă, astfel că nu au o utilitate practică. Cu toate acestea, cercetătorii încă speră să descopere elemente super-grele care să fie şi stabile.