Au trecut câţiva ani de când am auzit zvonuri despre implementarea unui buton pe Facebook marcat ostentativ Dislike, pentru a evidenţia faptul că nu vă place o postare sau, pur şi simplu, nu sunteţi de acord cu ea. Se pare însă că acel buton nu va exista niciodată. În schimb, alternativele la butonul de Like vor veni sub forma Facebook Reactions, o nouă serie de emoticoane ce sunt relevante într-un set mult mai stufos de circumstanţe.

Proiectul pentru Reactions există de mult timp, dar pentru că cei de la Facebook nu s-au lămurit încă foarte bine care este reacţia publicului la acest set de alternative pentru banalul Like, au optat pentru propagarea sa pe întregul mapamond în etape.

Deşi în practică vor mai trece câteva săptămâni până veţi putea folosi şi voi Facebook Reactions, ar fi bine să înţelegeţi de ce ar trebui să fiţi entuziasmaţi de existenţa lor. Acele noi emoticoane vor reuşi să transmită mult mai precis sentimentul pe care îl simţiţi într-un anumit moment faţă de un subiect sau starea pe care v-a generat-o o postare. În definitiv, era macabru să apăsaţi pe butonul Like în cazul în care aflaţi de pe Facebook că cineva a murit, iar în curând nu veţi mai fi nevoiţi să treceţi prin asta.

Facebook a început să implementeze noile emoticoane în Irlanda şi Spania. Procesul de propagare a continuat în Chile, iar în luna noiembrie a anului trecut a ajuns şi în Portugalia şi Filipine. Astăzi, utilizatorii de Facebook din Japonia sunt cei mai recenţi participanţi la procesul de reinventare al omniprezentului Like.