CALIFICĂRI

Autorităţile Formulei 1 au acceptat un nou format, ce prevede că piloţii cei mai lenţi sunt eliminaţi pe măsură ce au loc cele trei sesiuni de calificare, şi nu la sfârşitul fiecărei faze, cum era cazul în sezonul trecut. Prima sesiune durează 16 minute, cu cel mai lent pilot eliminat după şapte minute. Alţi şase piloţi vor fi eliminaţi la intervale de 90 de secunde, 15 piloţi urmând să participe la a doua sesiune.

Aceasta va dura 15 minute, după şase minute fiind eliminat cel mai lent pilot, apoi la 90 de secunde fiind eliminat câte un pilot, până când rămân opt. Aceştia vor lua startul în ultima sesiune, de 14 minute, în care un pilot va fi eliminat după cinci minute, iar apoi câte unul va fi eliminat la 90 de secunde, până când ultimii doi vor lupta pentru pole position.

O NOUĂ CURSĂ

Azerbaidjanul va debuta în Formula 1 cu Marele Premiu al Europei, ce va avea loc la Baku pe 19 iunie. Calendarul ajunge astfel la un număr record de 21 de curse, cu Germania revenind după un an.

O NOUĂ ECHIPĂ

Haas, cu motor Ferrari, va debuta în F1, fiind prima echipă cu proprietari americani din ultimii 30 de ani. În prezent sunt 11 echipe, iar pe grila de start vor fi 22 de piloţi.

PRIMUL INDONEZIAN

Rio Haryanto, de la Manor Racing, va fi primul pilot indonezian de Formula 1. El este de asemenea singurul asiatic ce va concura în actualul sezon.

PNEURI

Şi-a făcut apariţia un nou tip de pneuri ultra-soft, astfel încât vor exista cinci compoziţii. Unicul furnizor de pneuri pentru Marele Circ, Pirelli, va nominaliza trei compoziţii, în loc de două, pentru fiecare MP. Două dintre ele vor fi obligatorii.

EVACUARE

Monoposturile vor avea două ţevi de eşapament, faţă de una anul trecut, devenind astfel mai zgomotoase.

CAMERE

Pentru ciocniri şi analiza accidentelor, monoposturile sunt dotate cu camere de mare viteză.