„Noi, semnatarii declaraţiei, organizaţii neguvernamentale din domeniul drepturilor omului şi implicit a drepturilor copilului, ne exprimăm profunda indignare faţă de colaborarea Ministerului Muncii, cu fundaţia privată Edelweiss în cadrul campaniei Familii Ocrotite”, se arată într-un comunicat. Potrivit organizaţiilor semnatare, campania fundaţiei Familii Ocrotite promovează un serviciu de stat, fără a specifica acest fapt.

„Campania Familii Ocrotite promovează serviciul public Telefonul Copilului (116111), din bugetul finanţat de stat, ca fiind un serviciu privat al fundaţiei respective. MMPSF este proprietarul şi administratorul Telefonului Copilului, dar în comunicarea despre această campanie instituţia nu apare. MMPSF a amânat promovarea Telefonului Copilului în repetate rânduri din cauza lipsei resurselor, astfel Serviciul a fost promovat de mai multe ONG-uri din domeniul Protecţiei copilului prin activităţile pe segmentul dat. Modalitatea prin care este prezentat Telefonul Copilului în această campanie creează riscul ca toţi cei care au promovat şi vor promova în continuare acest Serviciu public să fie asociaţi cu fundaţia respectivă. Lipsa resurselor financiare proprii nu poate fi motiv pentru exploatarea subiectului de către organizaţii private, în cazul dat de fundaţia Edelweiss”, spun ONG-urile.

„Alegerea perioadei electorale pentru desfăşurarea campaniei nu este deloc întâmplătoare. În acest sens, asocierea Telefonului Copilului cu imaginea fundaţiei respective, este implicată politic, este inadmisibilă, fiind în detrimentul interesului superior al copilului şi ridică semne de întrebare despre politica MMPSF privind dezvoltarea serviciului dat. Suntem de asemenea revoltaţi de neprofesionalismul autorilor campaniei în abordarea drepturilor copilului. Noţiunile cu care operează autorii campaniei sunt utilizate eronat astfel că mesajele transmise distorsionează esenţa conceptelor care au stat la baza acţiunilor prevăzute de planurile de acţiuni şi strategiile aprobate de Guvern pe aceste domenii şi creează confuzii în rândul publicului”, se mai arată în declaraţia organizaţiilor.

Totodată, ONG-urile fac apel către toate autorităţile şi către partenerii de dezvoltare pentru a evalua aceste acţiuni.

Mai mult, semnatarii apelului au înaintat mai multe solicitări: „MMPSF să retragă informaţia despre Telefonul Copilului din toate materialele campaniei Familii Ocrotite şi să asigure ca produsele şi conţinutul oricăror campanii care promovează serviciile publice să reflecte adecvat principiile şi drepturile copilului. Avocatului Poporului pentru protecţia copilului să ia o atitudine vizavi de modul în care o fundaţie privată foloseşte serviciile publice în interesul de autopromovare, să monitorizeze acţiunile autorităţilor din perspectiva interesului copilului. Cancelaria de Stat să se autosesizeze şi să comunice cu autorităţile responsabile pentru a nu admite utilizarea serviciilor publice în interesul fundaţiilor private, să monitorizeze colaborarea între MMPSF şi fundaţia respectivă, inclusiv aspectele legale ale acestei colaborări în cadrul campaniei Familii Ocrotite”.

Varianta în limba engleză o puteţi accesa aici.