„Cu un avantaj de 70 de mii de voturi în faţa Maiei Sandu, liderul socialist, Igor Dodon câştigă alegerile prezidenţiale, cel puţin despre asta vorbesc datele preliminare prezentate de Comisia Electorală Centrală. Victoria a fost sărbătorită de candidatul pro-rus când unele secţii de votare din diasporă mai rămâneau deschise. La acest rezultat s-a ajuns după o campanie electorală murdară: cu lansarea falsurilor în spaţiul public, cu minciuni şi acţiuni de denigrare a imaginii, dar şi după un scrutin marcat de tentative de fraudare, transportare organizată şi chiar corupere a alegătorilor”, se arată într-un reportaj video realizat de Reporterul de Gardă, care a prezentat un rezumat al campaniei falsurilor media.

Candidatul unic al forţelor antioligarhice a fost ţinta mai multor atacuri mediatice în timpul campaniei electorale. Una dintre principalele arme mediatice ale lui Plahotniuc, postul Prime, a difuzat un material precum că „diaspora siriană din Moldova susţine candidatul comun al forţelor antioligarhice”, în imagini apărând trei studenţi străini. În aşa-zisa ştire nu există nicio confirmare a naţionalităţii studenţilor. Ulterior, studenţii au declarat că mesajul lor a fost denaturat şi folosit într-un alt context.

În toiul campaniei electorale, atât în capitală, cât şi în raioane au fost distribuite pliante cu mesaje denigratoare şi manipulatorii la adresa candidatului unic. Foile volante avertizau despre o eventuală invazie a refugiaţilor în ţară, închiderea grădiniţelor, dispariţia satelor şi „pericolul” homosexualilor, dar nu conţineau informaţii despre cine le tipăreşte, în ce tiraj şi din ce resurse.