image
Sursa foto: NADEJDA ROSCOVANU

Reforma SRL, aprobată de Guvern; Alaiba: Oricine dorește să facă afaceri în Moldova trebuie să o facă fără bariere inutile

Societățile cu răspundere limitată din Republica Moldova (SRL) vor activa în baza unui nou cadru legal. Proiectul de lege care reglementează relațiile între asociații/fondatorii societăților comerciale, prevede noi posibilități în procesul decizional, mai multe drepturi pentru asociați, precum și simplificarea mai multor proceduri a fost aprobat astăzi de Guvern

Potrivit proiectului, drepturile asociaților nu vor fi condiționate de investiția lor. Asociații vor avea posibilitatea să stabilească prin statut alte reguli de oferire a dreptului la vot, la dividende și la cota din active. Același principiu va fi aplicat și la împărțirea profitului între fondatori, astfel încât antreprenorii vor avea mai multă libertate pentru a-și construi propria afacere.

„Reforma SRL va oferi mai multă libertate pentru creștere și dezvoltare, venind cu puține interdicții la nivel de lege. Oricine care dorește să înființeze și să dezvolte o afacere în Republica Moldova trebuie să o facă cu maximă ușurință și fără bariere inutile”, a declarat viceprim-ministrul, ministrul Dezvoltării Economice și Digitalizării, Dumitru Alaiba.

De asemenea, a fost introdus acordul societar, pentru a garanta mai multă încredere între fondatori și parteneri, dar și pentru a încuraja noi investiții. Totodată, investitorii vor avea dreptul să ceară de la Registrul de stat un extras desfășurat al firmei, iar asociații vor putea accesa mai multe informații și documente.

Pragul maxim al numărului de asociați de 50 de persoane va fi exclus. Singurul act constitutiv obligatoriu va fi statutul, iar Registrul de stat – principala sursă de informare oficială. Capitalul social va putea fi format din bunuri consumptibile și drepturi asupra proprietății intelectuale, iar datoriile financiare ale societății vor putea fi considerate o contribuție a creditorului la capitalul social.

Adunările asociaților vor putea fi organizate online și fără proceduri de convocare, iar documentele vor putea fi păstrate în format electronic, fiind încurajată în acest mod lansarea afacerilor de către cetățenii din diasporă.

Asociații vor avea dreptul să fie reprezentați de un administrator, care va putea fi inclusiv persoană juridică. Deciziile în cadrul întâlnirilor se vor lua cu mai puține voturi: 2/3 și nu 3/4, pentru a debloca deciziile.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: