Sala era practicat asfixiat - doctorii suţin că avea o saturaţie de 58% în sânge, nivel care provoacă mai întâi convulsii şi apoi pierderea cunoştinţei, urmate de stop cardiac. Corpul pilotului David Ibbotson nu a fost găsit, dar dacă a fost expus aceleiaşi doze de monoxid de carbon, ar fi fost imposibil să mai controleze avionul.

Experţii comisiei de la Investigarea Accidentelor Aviatice bănuiesc că motorul avionului, care emite astfel de gaze, ar fi putut avea o defecţiune, iar sistemul de climatizare ar fi pompat gaze în cockpit. Cei doi pasageri ar fi inhalat aceste gaze şi ar fi devenit repede inconştienţi. Aceasta ar putea fi o nouă ipoteză pentru tragedia din 21 ianuarie când argentinianul făcea voiajul de la Nantes spre Cardiff.

Nu se ştie deocamdată dacă modelul acestui avion ar fi fost dotat cu o alarmă pentru scurgere de gaze toxice.

Este o adevărată răsturnare de situaţie după ce un raport anterior consemnase faptul că Emiliano Sala ar fi încetat din viaţă din cauza unor traumatisme multiple la cap şi la corp.

Avionul nu a fost încă recuperat din zona periculoasă în care s-a scufundat în Canalul Mânecii, în pofida solicitărilor disperate ale familiei care doresc să fie cercetate motorul şi fuselajul pentru teste concludente.

"Nivelul ridicat de monoxid de carbon ridică numeroase semna de întrebare, iar familia consideră că este necesară o examinare tehnică a avionului. Rudele şi publicul trebuie să afle cum a fost posibil ca monoxidul de carbon să pătrundă în cabină, lucru necesar şi pentru siguranţa celor care zboartă pe viitor. Familia lui Emiliano cere ca epava să fie scoasă din apă fără alte întârzieri," a fost declaraţia avocatului familiei lui Sala.

Emiliano Sala a fost dat dispărut pe 21 ianuarie la două zile după ce semnase un contract cu Cardiff City, echipă care-l transferase de la Nantes pentru 18 milioane de euro. Avionul cu care s-a prăbuşit a fost depistat 10 zile mai târziu. Iar corpul său a fost găsit pe 7 februarie.

Comisia de investigare a accidentului a dezvăluit că pilotul avionului nu avea licenţă pentru zboruri comerciale, iar avionul a pierdut altitudine brusc şi s-a prăbuşit în doar 24 de secunde. Epava a fost găsită pe fundul mării, la 30 de metri adâncime, dislocată în 3 bucăţi.