Potrivit documentelor de înregistrare a companiei Civil Aviation Group SRL, cea care a privatizat Air Moldova, asociaţii ce deţin cota majoritară sunt Andrei Ianovici şi Serghei Melnik.

Portalul newsmaker.md scrie că Serghei Melnik este fondatorul companiei financiare Wolf Blitz, iar din CV-ul său reiese că, timp de 20 de ani, a activat în domeniul analizei financiare în Statele Unite ale Americii. În aceeaşi firmă este angajat, pe post de consilier, şi Vitalie Botgros, care conduce și consiliul administrativ al companiei americane Nutriband.

Pe site-ul acestei întreprinderi se arată că Botgros a fost manager al companiei rusești Trans-mash-holding. Kolomensky Zavod, care face parte din acest holding, a fost unul dintre fondatorii Avia Invest, care în 2013 a primit în concesiune Aeroportul Internaţional Chişinău. Iar cel mai interesant abia urmează.

În timp ce autorităţile de la Chişinău, dar şi presa afiliată puterii, prezintă privatizarea Air Moldova drept o investiţie românească, făcând referire la operatorul low cost din România Blue Air, ce deţine 49 la sută din acţiunile Civil Aviation Group SRL, aflăm că acesta a intrat în afacere doar cu „experienţa şi know-how-ul pe care îl deţine”, nu şi cu banii.

Presa de la Bucureşti citează oficialii Blue Air, potrivit cărora "operatorul aerian românesc vine la masă cu experienţa internaţională, pe când investitorii moldoveni vin cu resursele financiare". Asta însemnând că anume cei doi asociaţi moldoveni au plătit pentru privatizarea Air Moldova.

Mai mut, jurnalistul Vitalie Cojocari scrie că "potrivit unor surse implicate în negocierile de privatizare, cei doi moldoveni ar fi paravan pentru alți cumpărători, iar adevărații cumpărători au legături cu cei care au preluat aeroportul din Chișinău".