Potrivit proiectului legislativ, oamenii din capitala mexicană nu vor mai putea cumpăra din supermarketuri decât bere la temperatura camerei.

Proiectul propus miercuri ar modifica legislaţia locală din domeniul comerţului prin interzicerea vânzării de bere şi produse care au o concentraţie de alcool sub 7% "refrigerate sau care sunt depozitate în alte condiţii decât la temperatura camerei".

De asemenea, proiectul impune ca în magazine să fie afişate avertismente pentru proprietari privind amenzile severe pe care le pot primi pentru că permit clienţilor să consume alcool în public.

Foarte multe supermarketuri din Ciudad de Mexico au în ofertă sticle de bere rece de mari dimensiuni - family size - şi furnizează clienţilor şi pahare din plastic, astfel încât aceştia o pot consuma pe loc.

Autoarea proiectului de lege, Lourdes Paz Reyes, speră ca astfel să fie desfiinţate numeroasele "chelerías" care oferă cantităţi mari de bere depozitate în locuri sordide, la preţuri foarte mici, scrie mediafax.ro.

Mulţi mexicani au ridiculizat proiectul de lege, mai ales că se confruntă frecvent cu temperaturi mari. De altfel, pe platforma de micro-blogging Twitter a apărut deja hashtag-ul #ConLasCervezasNo (Nu te lua de berile noastre).

Unii au fost de părere că există probleme mult mai mari de rezolvat, alţii au spus că s-ar putea reduce consumul de alcool prin creşterea taxelor. Unii au adăugat că proiectul nu va reduce vânzarea de produse contrafăcute. Autorităţile în domeniu spun că 45% din băuturile alcoolice vândute în Mexic sunt contrafăcute.

Consumul de alcool în public este de asemenea o problemă. Un studiu publicat în 2018 arăta că 75,8% dintre locuitorii Ciudad de Mexico au indicat consumul de alcool în public drept principala cauză a comportamentelor antisociale şi criminale.