VIDEO

Jurnal TV, obligat să publice dezminţiri cu privire la difuzarea informaţiilor despre o serie de tranzacţii dubioase la care au participat Plahotniuc şi Candu

Jurnal TV, obligat să publice dezminţiri cu privire la difuzarea informaţiilor despre o serie de tranzacţii dubioase la care au participat Plahotniuc şi Candu
Sursa: jurnal.md Foto: jurnal.md 14.06.2017 19:42
Postul Jurnal TV a fost obligat printr-o hotărâre judecătorească să publice dezminţiri cu privire la difuzarea mai multor informaţii despre preşedintele Parlamentului. Este vorba despre o serie de tranzacţii dubioase la care Andrian Candu a participat împreună cu naşul său de cununie, liderul PD, Vladimir Plahotniuc. Decizia vine după un proces intentat în 2015. Avocatul postului nostru de televiziune susţine că prin intermediul instanţelor se încearcă dezinformarea publicului, iar actele apărute în presă, în care Candu este semnatarul tranzacţiilor, dovedesc ilegalitatea hotărârii. 

Potrivit juristului Jurnal TV, după ce dosarul a fost pasat de la un judecător la altul, cauza a ajuns la Ecaterina Palanciuc din cadrul fostei Judecătorii a sectorului Centru. Într-o singură şedinţă, Palanciuc a examinat cererea lui Candu şi a admis integral pretenţiile acestuia. Avocatul susţine că nu a fost citat pentru a participa la proces, iar despre decizie a fost înştiinţat după expirarea termenului în care putea ataca cu apel hotărârea.

„Procesul dat s-a realizat ca acele procese care au fost deconspirate, în cadrul cărora s-au săvârşit atacurile raider. De ce zic aceasta? Deoarece într-o zi la redacţia Jurnal TV a parvenit o hotărâre a instanţei de judecată remisă peste 43 de zile din data adoptării prin care Jurnal TV a fost obligat să dezmintă mai multe afirmaţii ce-l priveau pe domnul Candu Andrian. Întâmplător sau nu, această hotărâre a fost adoptată într-o şedinţă la care nici postul Jurnal TV, nici reprezentantul nu a fost citat. Deja făcând cunoştinţă cu materialele dosarului s-a constatat că există în dosar un act, o telefonogramă care are un număr impropriu de dosar, nu e 1, 2, 3, dar un număr 1A, prin intermediul căruia, chipurile, la o dată nestabilită de pe un număr de telefon neindicat, a fost apelat reprezentantul pentru a fi prezent în şedinţa de judecată. Însă repet: niciodată un atare apel nu a existat şi o citare la modul corespunzător în acel proces nu a existat”, a declarat Dumitru Pavel.

Dumitru Pavel a solicitat instanţei superioare repunerea în termen a cererii de apel. Cauza a ajuns la un complet format din judecătorii Grigore Daşchevici, Veronica Negru şi Domnica Manole. Cererea a fost respinsă, însă Domnica Manole a avut o opinie separată.

„În cadrul examinării cauzei au fost prezentate şi probe care au atestat necitarea şi prezentarea acestei hotărâri cu întârziere. Prin încheierea Curţii de Apel Chişinău cererea noastră de repunere în termen a fost respinsă, existând în dosar o opinie separată a judecătorului Domnica Manole. Această încheiere am contestat-o cu recurs la Curtea Supremă de Justiţie”, a mai spus Dumitru Pavel.

Domnica Manole a explicat pentru Jurnal TV de ce a avut opinie separată: „Temei pentru opinia separată este faptul că instanţa de fond nu a respectat prevederile legale, stipulate de Codul de procedură civilă privind citarea ÎCS „Jurnal de Chişinău Plus” SRL pentru şedinţa judiciară din 12 decembrie 2016. Dispozitivul hotărârii a fost remis, recepţionat de Jurnal TV doar la 2 februarie 2017. Apelul a fost depus pe 03.02.2017, respectându-se termenul de 30 de zile. Astfel, existau suficiente temeiuri pentru repunerea în termen a apelului declarat de Jurnal TV şi remiterea cauzei în instanţa de fond pentru redactarea integrală a hotărârii”.

Potrivit avocatului Jurnal TV, Candu a acţionat în judecată postul nostru de televiziune după ce în cadrul unei emisiuni liderul Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, a declarat că în Olanda a fost intentat un proces, iar magistraţii de acolo au aplicat sechestre pe mai multe mijloace financiare care aparţineau companiei „OTIV-Prime Holding”, controlată de Plahotniuc. În dosar figurează şi Andrian Candu ca pârât. În baza acestor declaraţii postul nostru de televiziune a realizat şi difuzat mai multe ştiri. Andrian Candu pretinde că nu este implicat în dosar, că nu a participat la nicio tranzacţie, iar numele lui nu trebuia să apară la Jurnal TV. Ce a mai declarat avocatul, dar şi ce reacţie a avut judecătoarea Ecaterina Palanciuc la acuzaţiile acestuia aflaţi sâmbătă, la ora 19:00, în cadrul emisiunii „Jurnalul Săptămânii”. 

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI