La câteva săptămâni după ce iPhone 7 a ajuns în magazine, analiştii de vânzări s-au aruncat la câteva afirmaţii foarte curajoase legate de motivele pentru care este foarte dificil să achiziţionezi un exemplar, mai ales dacă te orientezi către finisajele negru mat şi negru lucios. Totul a pornit de la un gest al celor de la Apple, precedat de vânzările în scădere de iPhone anunţate în ultimul trimestru fiscal. Pentru prima oară în istoria companiei, Apple nu s-a mai lăudat la scurt timp după iniţierea comercializării unui nou iPhone cu vânzările spectaculoase înregistrate în primul weekend.

Cu toţii ştim că iPhone-urile nu se mai vând ca pe vremuri din cauza unei combinaţii de factori. În primul rând, piaţa de smartphone-uri tinde să devină din ce în ce mai aglomerată. În al doilea rând, mai ales când vine vorba de iPhone-uri, proprietarii de iPhone 6 sau iPhone 6S sunt atât de mulţumiţi de vechile aparate încât nu simt nevoia să investească într-un upgrade. Nici faptul că cei de la Apple au refuzat să introducă schimbări importante de design în iPhone 7 nu le-a ajutat.

Cum ziceam şi în introducere, Apple nu a publicat cifre oficiale legat de vânzările iPhone 7 din primele zile, dar mai mulţi analişti s-au aruncat la nişte cifre îngrijorătoare. Acestea au fost alimentate de mai multe surse de încredere şi un lucru se pare că este sigur. În primul weekend de disponibilitate, iPhone 7 s-a vândut cu 25% mai slab în comparaţie cu performanţa înregistrată de iPhone 6S în aceeaşi perioadă a anului trecut. Din câte se pare, până şi furnizori de componente au primit comenzi pentru 50 de milioane de iPhone-uri în cel de-al treilea trimestru al acestui an, o comandă urmată de 45 de milioane de unităţi în la patrulea trimestru.

Rămâne să aşteptăm publicarea rezultatelor financiare pe ultimul trimestru fiscal de către Apple pentru a vedea dacă aceste valori detaliate mai sus sunt sau nu confirmate.