În prezent, vânzările de drone militare ating 6 miliarde de dolari anual, dar suma ar putea să depăşească 11 miliarde de dolari anual până în 2025, anunţă cel mai recent raport IHS Jane, citat de Business24.

„Tensiunile globale în creştere şi rolul tot mai mare deţinut de UAV-uri în operaţiunile militare vor impulsiona cererea pentru aceste aparate”, crede Derrick Maple, analist principal în cadrul institutului american.

Piaţa americană va fi în continuare principalul exponent pentru segmentul dronelor din industria de apărare, graţie investiţiilor făcute în cercetare şi dezvoltare, dar un interes în creştere pentru această tehnică de luptă se observă şi pieţele din Asia-Pacific, Europa şi Orientul Mijlociu.

La nivelul preţurilor de acum, vânzările anuale de drone militare produse în SUA ar putea ajunge in 2025 la 4,26 miliarde de dolari, în creştere cu 900 de milioane de dolari faţă de momentul actual.

Israelul, un alt producător important de drone militare, ar putea atinge o cifră a vânzărilor de 0,41 miliarde de dolari pe an, peste nivelul de 0,15 miliarde deţinut în piaţă în acest an.

China ar putea dubla bugetul alocat cumpărării de aparate UAV, în vreme ce India pare să se îndrepte spre cheltuieli anuale de 3,5 miliarde în următorul deceniu numai pentru acest capitol de achiziţii.

„Pe măsură ce tensiunile se acumulează în Asia de Est este de aşteptat să avanseze şi programele de dotare a forţelor armate cu drone. În special, piaţa din India va înregistra o creştere puternică, drept urmare a cererii din regiunile de frontieră”, explică Maple.

Raportul IHS Jane arată că aparatele de acest tip vor trebui adaptate pentru condiţii meteo mai dure şi vor trebui să se conformeze unor noi reguli de zbor impuse de creşterea numărului de operaţiuni în care sunt implicate.

„Integrarea lor în spaţiul aerian devine de o importanta critica, pe măsură ce operaţiunile cu UAV se intensifică, regulamente noi fiind necesare pentru a se adresa atât sectorului militar, cât şi celui civil”, consideră experţii în securitate.