Iniţial compania a anunţat că manipularea testelor a avut loc, din datele cunoscute până acum, la mai multe modele produse după 2013 pentru piaţa japoneză.

Presa din Japonia vorbea atunci de cel puţin 625.000 de autovehicule afectate. Este vorba despre maşini considerate economice, cu motoare mai mici de 660 centimetri cubi.

Săptămâna trecută, anunţul producătorului nipon a avut imediat efect pe Bursă. Acţiunile companiei au scăzut cu 15%, cel mai redus nivel din ultimii 12 ani. În bani, această scădere înseamnă nu mai puţin de 1,2 miliarde de euro din valoarea de piaţă a companiei.

Conducerea Mitsubishi şi-a cerut scuze celor care au avut de suferit de pe urma acestor nereguli.

A doua zi după ce Mitsubishi a recunoscut manipularea testelor, la mai multe sedii ale companiei au avut loc percheziţii.

Scandalul care loveşte acum industria auto niponă vine după ce, anul trecut, constructorul german Volkswagen s-a aflat în centrul unei uriaşe controverse după ce a recunoscut că a manipulat testele privind emisiile de noxe.

Compania germană a recunoscut că a instalat pe circa 11 milioane de maşini un soft capabil să falsifice valorile emisiilor poluante ale motoarelor diesel. Până acum, din cauza aceluiaşi scandal Volkswagen a raportat pierderi de 2,5 miliarde de euro.