Metro Bank a introdus în documentele sale oficiale dedicate clienţilor, alături de clasicele opţiuni în ceea ce priveşte sexul — masculin şi feminin — varianta „non-binar”. Acesta este termenul folosit de indivizii care nu se identifică nici bărbaţi, nici femei.

De asemenea, banca a adăugat formula de adresare „Mx” (derivată din „Mr” — dl., „Mrs” — dna., Ms. — domnişoară), folosită de obicei de persoanele transsexuale sau de cele non-binare, care preferă să fie apelate cu pronume neutre din punct de vedere al genului.

Decizia a fost luată după ce o tânără de origine scoţiană, Kaelin Fanish, nu a reuşit să-şi deschidă un cont la Metro Bank deoarece aceasta nu avea decât două opţiuni în privinţa sexului, masculin sau feminin, iar ea nu se regăsea în acestea.

Kaelin Fanish a salutat decizia istorică pe care a catalogat-o drept „un pas mare înainte” pentru un sistem bancar care timp de 600 de ani nu a oferit decât două opţiuni în ceea ce priveşte sexul clienţilor săi.

Directorul de comunicare al Metro Bank a declarat pentru Buzzfeed UK că politica băncii este de a asculta clienţii şi că spre deosebire de unele situaţii în care lucrurile sunt „prea dificile pentru a face ceva în privinţa lor”, cazul de faţă „nu a fost, în mod clar, unul dintre ele”.