Procuratura a confirmat că a primit datele în cauza şi că întregul conţinut al dosarului va fi analizat şi evaluat în vederea utilizării în ancheta penală. Anterior, Bellingcat a scris că pe 17 iulie 2014, sistemul de lansare autopropulsat de rachete BUK a fost transportat cu camionul din Doneţk în Snejnoe, de unde s-a deplasat independent la sud de localitatea Snejnoe. De acolo, în jurul orei 6:20, ora locală, a fost lansată o rachetă care a doborât aparatul civil Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines. Potrivit experţilor, sistemul de rachete este parte a Brigăzii de rachete anti-aeriene Nr.53 desfăşurată permanent în apropiere de Kursk (Rusia).

Potrivit Bellingcat, o maşină similară cu acest BUK era prezentă în convoiul militar care s-a deplasat de la Kursk la Milerovo (regiunea Rostov, la graniţa Ucraina), în iunie 2014. Dovezile sunt prezentate sub forma unor poze făcute în Rusia, în luna iunie. În imagini, pe BUK sunt vizibile marcaje similare, elemente păstrate ale numărului.

La o săptămână după publicarea raportului anterior al Bellingcat, echipa internaţională însărcinată cu ancheta accidentului MH17, a declarat că a stabilit date importante şi de interes pentru a investiga persoanele implicate în acest caz. Cu toate acestea, numele suspecţilor şi ale potenţialilor martori nu au fost divulgate. Este de aşteptat că ancheta va fi continuată în 2016.

În Declaraţie se arată că, în scopul identificării autorilor tragediei, trebuie să se obţină probele martorilor, fapt care este destul de dificil de realizat. Amintim ca avionul Malaysia Airlines, care a decolat de la Amsterdam cu destinaţia Kuala Lumpur, s-a prăbuşit în regiunea Doneţk pe 17 iulie 2014. Toţi cei 283 de pasageri şi 15 membri ai echipajului au murit în urma accidentului.