Industria tutunului se confruntă cu presiuni în materie de reglementare. Mai mult, o instanţă de judecată din Marea Britanie a respins, miercuri, apelul împotriva noilor reguli care interzic folosirea elementelor de marketing, precum logo-uri sau culori pe pachetele de ţigări.

Victoria guvernului din Marea Britanie ar putea motiva alte state să urmeze exemplul şi să intenteze un proces. Astfel, este evidenţiată nevoia companiilor de tutun de a dezvolta opţiuni pentru ţigările tradiţionale, pentru a răspunde grijilor legate de sănătate care îi obligă pe oameni să renunţe la obiceiul care a provocat decese anuale estimate la şase milioane.

Directorii Philip Morris - companie care vinde Marlboro peste tot, cu excepţia Statelor Unite - susţin că scopul final este de a retrage treptat ţigările. În prezent, Phillp Morris produce, anual, peste 870 de miliarde de ţigări.

Philip Morris, British American Tobacco, Japan Tobacco International şi Imperial Brands au intentat o acţiune în instanţă împotriva legii britanice care vizează pachetele de ţigări, dar au pierdut, în urma deciziei unui tribunal.

Ulterior, Philip Morris nu s-a alăturat apelului înaintat de celelalte trei organizaţii, susţinând că preferă să se concentreze asupra produselor care implică un risc mai mic, precum IQOS - dispozitiv care încălzeşte electronic tutunul suficient încât să producă vapori, fără să îl ardă. Reprezentanţii companiei susţin că vaporii au mai puţin de 10% din cantitatea de substanţe chimice dăunătoare care se regăsesc în fumul de ţigară.

Compania susţine că IQOS este rezultatul unui deceniu de cercetări şi al celor trei milioane de dolari investiţi. Dispozitivul a fost pus la vânzare pe mai multe pieţe, printre care Japonia, Elveţia şi Italia.

Japan Tobacco şi BAT testează propriile produse bazate pe tutun şi încearcă să recupereze terenul pierdut în ceea ce priveşte livrarea produselor. Noile dispozitive au scopul de a acoperi golul lăsat de generaţia actuală de ţigări electronice, care nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor. Recent, BAT a inaugurat în România o fabrică în care produce dispozitive IQOS marca Kent.