După ce EPA — Agenţia Americană de Protecţia Mediului — a dat publicităţii informaţia conform căreia un constructor auto de talie mondială folosea un software de tip Defeat Device, Guvernul francez a iniţiat o Comisie Tehnică Independentă. Misiunea acesteia, supranumită Comisia Royal, este de a verifica dacă constructorii francezi au folosit software-uri similare în echiparea vehiculelor. În acest context, UTAC (Uniunea Tehnică a autovehiculelor, motocicletelor şi bicicletelor) testează în prezent 100 de vehicule aflate în circulaţie, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proporţională cu cota de piaţă Renault în Franţa. Până la sfârşitul lui decembrie 2015, se testaseră deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault. Testele le-au permis autorităţilor franceze să aibă un dialog bazat pe cifre şi fructuos cu ingineria Renault, se arată în comunicatul Renault.

Potrivit acestuia, Direcţia Generală pentru Energie şi Climă (DGEC), parte a Ministerului Ecologiei, Dezvoltării Durabile şi Energiei, care reprezintă interlocutorul pilot al Comisiei Tehnice Independente, a afirmat deja că procedura în vigoare nu a detectat pe vehiculele Renault prezenţa vreunui software care falsifică informaţii.

Această concluzie este o veste bună pentru Renault. Testele din prezent permit anticiparea de soluţii de îmbunătăţire pentru vehiculele Renault care vor ieşi de pe porţile uzinelor, dar şi ale celor aflate în circulaţie, soluţii pe care Grupul Renault a hotărât să le prezinte sub forma unui Plan de Emisii Renault, al cărui obiectiv este performanţa energetică a vehiculelor noastre. În paralel, DGCCRF (Direcţia Generală a Concurenţei, Consumului şi a Înlăturării Fraudei) a decis să iniţieze o altă anchetă care să valideze elementele rezultate din analiza desfăşurată de Comisia Tehnică Independentă, informează Renault.

Compania precizează că anchetatori din cadrul DGCCRF s-au deplasat la sediul social al Renault, la Centrul Tehnic de la Lardy şi la Technocentre Guyancourt.

Echipele Renault cooperează deplin cu reprezentaţii Comisiei Royal, dar şi cu cei ai anchetei conduse de Ministerul Economiei. Grupul Renault se află deja în top 3 (pe primul loc în 2013, pe locul 2 în 2014) din punct de vedere al programelor de îmbunătăţire a amprentei CO2. În ultimii 3 ani, Grupul Renault a redus cu 10% amprenta carbon a vehiculelor sale, se mai spune în document.

Acţiunile grupului auto francez Renault înregistrau joi la prânz o scădere de peste 15% la Bursa de la Paris, după ce agenţia de presă AFP a anunţat că la sediul companiei a avut loc o serie de percheziţii posibil legate de consecinţele scandalului motoarelor trucate de la Volkswagen, potrivit unei surse sindicale, informează AFP.

În jurul orei 12,05, acţiunile Renault erau în scădere cu 15,24%, până la 73,45 euro, aceasta fiind cea mai mare depreciere înregistrată de o acţiune inclusă în indicele CAC 40. Degringolada titlurilor Renault l-a afectat şi pe rivalul PSA Peugeot Citroen, ale cărui acţiuni au înregistrat o scădere de peste 7%, pe o piaţă care înregistra o scădere de 3,14%.

Percheziţii vin după ce anul trecut constructorul auto german Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.