Nu este un lucru nou faptul că modul în care părinţii îşi tratează copiii poate avea un impact uriaş asupra dezvoltării acestora. Unii părinţi preferă să fie foarte stricţi, cerându-le copiilor să facă de fiecare dată aşa cum li se spune. Desigur, alţii preferă să adopte un comportament diferit, al cărui scop este creşterea unor copii independenţi. Dacă ar fi să dăm crezare unui studiu efectuat recent, cei dintâi ar avea motive serioase de îngrijorare.

Site-ul IFLScience menţionează că mamele şi taţii stricţi au şanse mari să-ţi transforme copiii în experţi în înşelăciune. Afirmaţia se bazează pe un studiu efectuat de Victoria Talwar, un expert în dezvoltarea cognitivă a copiilor, care lucrează în cadrul Universităţii McGill. Cum este posibil aşa ceva? Din câte se pare, copiii care ştiu că vor fi în mod clar pedepsiţi pentru orice greşeală pe care o comit învaţă să mintă pentru a scăpa de orice probleme.

Desigur, asemenea teorii sunt relativ greu de demonstrat, astfel că Talwar a dezvoltat un test pentru a-i identifica pe cei mai buni tineri mincinoşi.

Conform site-ului menţionat mai devreme, acesta se numeşte „Peeping Game” şi a fost testat în două şcoli din Africa de Vest. Una dintre ele are un regim disciplinar strict, alta este permisivă. Unor studenţi din fiecare şcoală li s-a cerut să ghicească ce produce zgomotul din spatele lor, fără a se uita la obiectul propriu-zis.

Testele au inclus mai multe obiecte, însă ultimul dintre acestea scotea un sunet diferite de cel normal. De exemplu, unii studenţi ar fi avut de-a face cu o minge de baschet care scoate un sunet ascuţit. Dacă ei ghiceau că era vorba despre o minge de baschet, era clar că s-au uitat în spate şi au trişat. În timpul testului, supraveghetorul părăsea încăperea şi, când se întorcea, îi întreba pe copiii despre ce obiect era vorba şi dacă s-au uitat în spate.

Conform afirmaţiilor lui Talwar, în cazul şcolii cu un regim permisiv, raportul dintre copiii sinceri şi cei nesinceri era oarecum similar cu cele întâlnite în şcolile din vest. Însă în cazul şcolii stricte, aceştia au dovedit că pot minţi foarte rapid. Astfel, rezultatele au fost asociate cu condiţiile din fiecare mediu de învăţământ.