După ce a făcut eforturi în a se extinde într-o varietate foarte mare de domenii, fără a face vreun compromis în ceea ce priveşte dezvoltarea permanentă a reţelei sociale, rezultatele financiare publicate zilele trecute ne atrag atenţia asupra faptului că gigantul nu pare să se oprească prea curând.

A atins pragul de 1,59 miliarde de utilizatori activi lunar, iar trimestrul fiscal ce tocmai s-a încheiat a obţinut un profit net de 5,84 miliarde dolari. Faţă de trimestrul anterior, se poate observa o creştere semnificativă având în vedere că la momentul respectiv avea 1,55 miliarde utilizatori şi un profit cu 14% mai mic. Creşterea de la an la an este de 52% pe aceleaşi trei luni. Pe întregul an 2015, gigantul în socializare se poate mândri cu venituri de 17,93 miliarde dolari, în creştere cu 44% faţă de 2014.

Defalcând profitul pe diverse divizii, aproximativ 80% din profit s-a înregistrat pe mobile, în contextul în care 1,44 miliarde de internauţi şi-au accesat în ultimul trimestru contul de Facebook în acest mod. Ca o statistică interesantă, zilnic intră pe Facebook 1.04 miliarde de oameni şi 934 de milioane fac acest gest pe mobile.

În altă ordine de idei, Facebook a devenit vital în cazul dezastrelor şi evenimentelor importante din viaţa noastră. 950 de milioane de oameni au profitat de funcţia Safety Check în diverse circumstanţe şi 500 de milioane au participat la 123 milioane de evenimente organizate pe Facebook în 2015. Aplicaţia Facebook Lite a reuşit să atragă nu mai puţin de 80 milioane de persoane din ţările aflate în curs de dezvoltare, iar profitul în acele circumstanţe a venit din servirea unor reclame video la calitate mai slabă pentru conexiunile la internet mult mai lente. Aproximativ 100 milioane de clipuri video au fost vizionate pe Facebook conform lui Zuckerberg.

Având în vedere că Facebook se mai mândreşte şi alte ramuri ale afacerii sale, cu ocazia anunţării rezultatelor financiare a fost publicat şi infograficul de mai sus pentru a evidenţia performanţa pe WhatsApp, Instagram, Facebook Messenger, VR şi nu numai.