Pe Twitter şi Facebook, articolele francofone şi germanofone distribuite de media precum Russia Today sau Sputnik au mai mult ecou decât cele ale cotidianului Le Monde sau ale revistei Der Spiegel, potrivit raportului citat.

Oxford Internet Institute a examinat timp de trei săptămâni conţinuturile generate de principalele media ruse şi chineze, precum şi de cele iraniene şi turce controlate de stat sau apropiate regimurilor aflate la putere.

Studiul a analizat în special canalul de televiziune Russia Today, agenţia de presă Sputnik, reţeaua de televiziune China Global Television Network (CGTN), Radio China Internaţional (CRI) şi agenţia de presă Xinhua.

În informaţiile difuzate în limbile franceză, germană sau spaniolă, aceste media au „politizat coronavirusul prin criticarea democraţiilor occidentale, prin elogierea ţărilor lor de origine şi prin promovarea teoriilor conspiraţiei privind originea virusului'', relevă autorii studiului.

Acesta măsoară angajamentul internauţilor, prin intermediul numărul de „like" şi „share" pe care le acordă un utilizator de Facebook, dacă el comentează aceste informaţii sau le repostează pe Twitter. Studiul analizează cele mai populare 20 de articole ale fiecăruia dintre cele cinci canale media recenzate, în perioada 18 mai - 5 iunie.

Conţinutul în franceză al canalului Russia Today a obţinut un scor de 528 pe Facebook şi Twitter şi agenţia de presă Xinhua un scor de 374, faţă de 105 pentru cotidianul francez Le Monde.

În limba germană, articolele Russia Today au obţinut un scor de 158 pe Facebook şi Twitter, comparativ cu 90 pentru publicaţia Der Spiegel.

„Dacă priviţi media ruse, ele au un obiectiv şi acesta este de a discredita ţările democratice'', a explicat pentru AFP Jonathan Bright, cercetător la Oxford.