image
Sursa foto: Jurnal.md

Cartelul PD-PSRM din publicitate, ignorat de Parlament: Deputații au refuzat să o cheme la audieri pe șefa de la Concurență

Înțelegerea de cartel dintre casele de vânzări Casa Media și Exclusiv, controlate de Plahotniuc și Dodon și care dețin 75 la sută din piața de publicitate, este ignorată în Parlament.

Deputații au respins astăzi solicitarea deputatul PLDM, Iurie Țap, privind audierea în plenul Legislativului a șefei Consiliului Concurenței.

„Ieri un post TV a plasat o informație privind adresarea repetată către Consiliul Concurenței referitor la concurența neloială de pe piața de publicitate. Atunci când a fost audiat raportul CCA, la una dintre întrebările deputaților, șeful acestei instituții a semnalat faptul că la adresarea CCA privind aceeași problemă, Consiliul Concurenței nu a oferit un răspuns”, a declarat Iurie Țap.

„Este o situație gravă când Consiliul Concurenței nu-și onorează obligațiunile. Se creează o situația problematică pe piața de publicitate. Este riscul vicierii democrației”, a adăugat deputatul PLDM.

Precizăm că, încă în ianuare, Jurnal TV, TV 8, Pro TV şi RTR Moldova au depus o sesizare la Consiliul Concurenţei, în care au denunţat înţelegerea dintre cele două case de vânzări, controlate de către şeful PD, Vladimir Plahotniuc, şi, respectiv, deputatul PSRM Corneliu Furculiţă, privind împărţirea pieţei de publicitate.

Reclamanţii au indicat că cele două companii oferă reduceri suplimentare de până la 44 la sută clienţilor care plasează publicitate exclusiv prin intermediul lor şi că bugetele sunt împărţite în proporţie de 80 la sută pentru Casa Media şi 20 de procente pentru Exclusiv Sales House.

Prin urmare, clienţii care refuză aceste condiţii nu beneficiază de reduceri şi sunt nevoiţi să plătească de două ori mai mult pentru publicitate.

În solicitare, semnatarii au anexat şi un extras din monitorizarea consumului de publicitate televizată în ţara noastră în perioada 8-14 ianuarie 2018. Informaţiile arată că există deja zece companii care consumă publicitate în exclusivitate la posturile de televiziune vândută de cele două case, conform înţelegerii.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: