image
Sursa foto: Jurnal.md / Nadejda Roșcovanu

Protest cu scandal în fața Guvernului: Părinții cer ca lecțiile să aibă loc în clase, nu online

Mai mulți părinți cu copiii lor au venit să ceară de la autorități anularea deciziei privind lecțiile online în școală. Chiar de la începutul protestului în fața lor a ieșit secretarul de stat în domeniul educației, Natalia Grâu, care a încercat să discute cu oamenii. Aceștia însă au reacționat cu huiduieli.

Secretarul de stat în domeniul educației, Natalia Grâu, le-a spus părinților că după vacanță își dorește ca elevii să revină la școală cu prezență fizică.

„În această perioadă, cât este criză absolută în țară, speram ca în aceste două săptămâni să se ia un pic presiunea de pe sistem. După 15 martie să revină copiii la școală. După acest lucru să propunem comisiei să accepte propunerea noastră de a lua deciziile pentru fiecare școală, pentru fiecare localitate, în funcție de codul care este acolo”, a spus Natalia Grâu.

Răspunsul funcționarului nu i-a mulțumit pe părinții indignați.

După ce Natalia Grâu a plecat, părinții și-au continuat protestul. Victoria Rusnac are trei copii care învață la școală Unul are 7 ani, altul - 9 și al treilea - 13 ani. Femeia spune că se descurcă foarte greu când fac lecții online.

„Având trei școlari, vedem cât de greu le este copiilor să se descurce cu diferite platforme. Ei se rătăcesc pe aceste platforme, coduri, linkuri, în loc să se concentreze la lecție. Copilul mai mare era foarte bun la matematică, era prima din clasă, iar acum a rămas în urmă cu programul pentru că a fost nevoită multe teme să le însușească individual cu multe nelămuriri”, a declarat Victoria Rusnac, unul dintre părinții prezenți la manifestație.

„Lecțiile se înțeleg mult mai greu pentru că profesorul câteodată poate să nu se audă, chiar și contactul fizic sau vizual are un efect destul de mare și dacă nu înțelegi ceva poate să te treacă la tablă să îți explice mai în detaliat”, a declarat și o elevă prezentă la protest.

Citeşte mai mult despre

comentarii: