Totodată, municipalitatea îndeamnă călătorii care utilizează microbuzele să se deplaseze în măsura posibilităților cu transportul public în troleibuze și autobuze.

De asemenea, cetățenii care locuiesc în zonele unde operează rutele de maxi-taxi și dispun de transport privat, sunt chemați, după caz, să ajute cu transportarea colegilor, prietenilor, rudelor spre centrul orașului sau până la cele mai apropiate stații.

Autoritățile publice locale anunță că vor întreprinde o serie de acțiuni, pentru asigurarea cu transport public a zonelor și cartierelor afectate.

Unități de troleibuze și autobuze vor fi suplimentate pe cele mai aglomerate sectoare unde operează cursele de maxi-taxi, iar frecvența circulației curselor de autobuz și troleibuz va fi majorată.

În context, primarul general al capitalei, Ion Ceban a menționat că argumentele municipalității față de transportatorii privați rămân aceleași.

„Solicităm trecerea acestui tip de transport în cadrul legal, încheierea contractelor noi de prestarea a serviciilor cu municipalitatea, stabilirea costului vehicul-km, crearea condițiilor bune în transportul public, respectarea condițiilor contractuale și graficul de lucru, acceptarea taxării electronice și introducerea biletului unic electronic. Respectiv, cât aceste lucruri nu se întâmplă, primăria nu poate accepta majorări de prețuri. De asemenea, conform bugetului municipal pentru anul 2020, care a fost aprobat în decembrie 2019, nu au fost prevăzute surse financiare pentru subvenționarea transportatorilor privați”, a declarat edilul capitalei.

Amintim că, în 2019, operatorii privați din transportul de persoane au protestat de câteva ori în centrul Chișinăului și în raioane, cerând majorarea tarifului pentru călătoriile interurbane, ceea ce s-a și întâmplat la începutul acestui an.

O călătorie cu microbuzul în capitală costă trei lei, acest preț fiind stabilit în anul 2006.