„Prima categorie de confort este categoria superioară, distanța între scaune este mai mare, autobuzul trebuie să fie dotat cu aer condiționat și sistem de încălzire. A doua este standart, presupune o anumită distanță între scaune, învelișul scaunelor, podul, podeaua trebuie să fie fixate, autobuzul nu trebuie să aibă rugină”, menționează Iulian Postică.

Peste 10% din transportul auto nu se încadrează în categoria standart

Acesta recunoaște că mai mult de 10% din transportul auto la momentul actual nu se încadrează în categoria a doua, cea standart. Cei care nu se vor încadra în cele două categorii vor avea termen prelungit până la toamnă pentru a aduce unitățile de transport la necesitățile cerute de către minister, pentru a investi sau a procura unele noi.

Cei care nu vor primi certificate de confort nu vor putea circula

Secretarul de stat susține că de la 1 octombrie toate autobuzele trebuie să circule pe rute regulate raionale și interraionale cu certificat de asigurare pe categorie de confort. Transportatorii care nu vor primi până la 1 octombrie certificate de confort nu vor fi admiși la transportarea pasagerilor.

Postică a mai subliniat că unele dintre motivele de majorare a tarifelor invocate de către cei 88 de transportatori auto nu sunt obiective.

De la 1 ianuarie 2020, tariful pentru călătoriile interurbane a fost majorat de la 48 de bani per kilometru la 60 de bani. Aceste majorări s-au efectuat pentru a le da posibilitate transportatorilor să modernizeze unitățile de transport, punctează Iulian Postică.

„Nimeni nu investește în unitățile de transport când tariful nu acoperă nici cheltuielile minime, însăși procedura de modernizare este una de durată. O unitate de transport poate fi adusă la o stare de confort într-o lună, două, trei”, spune Iulian Postică.

Pe 9 octombrie 2019, 586 de curse de pe drumurile naționale și 124 de rute regulate au participat la un protest în Piața Marii Adunări Naţionale, cerând majorarea tarifului pentru o călătorie.