image
Sursa foto: newyorker.com

Tehnicile Big Brother prin care angajatorii își spionează angajații care lucrează de acasă

Dacă un angajator nu are încredere în cei care lucrează pentru el, acesta are la dispoziție o serie de tehnici de „spionaj” prin care îi poate supraveghea cât timp lucrează de acasă.

Tot mai multe companii își lasă angajații să lucreze de acasă pe timp de pandemie, pentru a limita răspândirea virusului, însă nu toți văd în asta o măsură benefică pentru afacerea lor. Unul dintre motive ar fi lipsa de încredere că angajații vor fi la fel de productivi dacă sunt lăsați să lucreze din confortul propriei case.

Astfel, unii recurg la tehnici de monitorizare a acestora. Până acum, nu era tocmai ieșit din comun ca un angajator să suprevegheze desktopul de la birou al unui angajat, printr-un software instalat pe acesta, însă atunci când supravegherea se extinde și acasă, lucrurile devin puțin mai ciudate.

Legea permite angajaților să ia astfel de măsuri drastice prin care să-și monitorizeze angajații, în condițiile în care îi anunță pe aceștia că le este urmărită activitatea.

Avem exemplul Axos Financial Inc., o companie americană, care a anunțat măsuri ieșite din comun pentru supravegherea angajaților care lucrează de acasă în această perioadă. Printre acestea se numără monitorizarea tastelor pe care angajații le apasă, dar și site-urile pe care aceștia se conectează. De asemenea, la fiecare 10 minute, compania i-a anunțat pe angajați că le va face un screenshot al ecranului, pentru a se asigura că activitățile acestora au legătură cu sarcinile de serviciu.

Tehnicile prin care un angajator își poate monitoriza angajații care lucrează de acasă

Printre software-urile care permit companiilor să-și monitorizeze angajații, atunci când aceștia lucrează de acasă, se numără InterGuard, Time Doctor, Teramind, VeriClock, innerActiv, ActivTrak sau Hubstaff.

Potrivit CEO-ului ActivTrak, cererile pentru folosirea software-ului s-au triplat în ultimele săptămâni, de exemplu, scrie Playtech.

Modalitățile în care aceste programe pot fi folosite sunt diverse. Spre exemplu, InterGuard trimite notificări managerilor în cazul în care un anagajat pare să aibă un comportament ciudat, cum ar fi printarea unei liste confidențiale de clienți.

Pe de altă parte, unii angajatori iau măsuri și mai drastice de supraveghere și le cer angajaților să rămână într-un apel video pe toată durata orelor de lucru, pentru a se asigura că, într-adevăr lucrează. Asta spune Alison Green, fondatoarea site-ului Ask a Manager.

Noutăţile partenerilor

comentarii: