image
Sursa foto: gov.md

La ce etapă este construcția drumului și a noului pod de pontoane peste Prut de la Leova; „Dorim să devină un pod de piatră”

Pentru fluidizarea traficului de persoane și mărfuri, la 25 iunie, curent, Comisia pentru Situații Excepționale (CSE) a decis să fie instituit un nou punct de trecere a frontierei de stat „Leova – Bumbăta”, ce va fi deschis traficului internațional, pe segmentul moldo-român.

Deschiderea noului punct de trecere a frontierei va avea loc imediat ce vor fi executate lucrările de construcție a drumului de acces și infrastructura necesară amenajării pe malul râului Prut a unui pod de pontoane.

Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spânu, a vizitat sâmbătă drumul de acces spre viitorul pod flotant de peste Prut.

„Acesta va uni oraşul Leova cu satul Bumbăta, România şi va contribui la fluidizarea transportului de mărfuri de mare tonaj. Ulterior, dorim ca acest punct de trecere a frontierei să devină pod de piatră, care să faciliteze circulația liberă a cetățenilor noștri în țările UE”, a menționat vicepremierul.

Astăzi lucrările sunt la etapa construcţiei drumului până la pod cu o lungime de aproximativ 3,6 km. Totodată se efectuează lucrări de terasament la drumul de acces și la platforma unde urmează să fie amenajat punctul de trecere a frontierei. Tot aici este amenajată zona unde se va instala uzina de beton. Potrivit autorităților, au fost transportate și stocate la fața locului materiale de construcție necesare la construcția podului: 10 500 tone de amestec nisip-prundiș și 8500 de piatra spartă.

Amintim că aici a existat un pod distrus cu 78 de ani în urmă, în 1944. Podul unea localitățile Leova și Bumbăta, de pe cele două maluri ale Prutului, pod care data în documentele istorice încă în 1781, presupus a fi construit după războiul ruso-turc din anii 1768–1774.

ss
ss
ss

Noutăţile partenerilor

comentarii: