image
Sursa foto: mobile.de

Un șef de la CNA și-a cumpărat o Tesla model S; Cum explică achiziția ofițerul anticorupție

Iurie Ciorba, șeful adjunct al Direcției Combatere a Corupției a CNA și-a luat anul trecut un autoturism de model Tesla model S pe care îl evaluează cu 280 de mii de lei, circa 14 mii de euro. Pe site-ul mobile.de, unul dintre cele mai mari portaluri de vânzări de mașini, prețurile unui astfel de model pornesc de la 24 mii de euro în sus.

Ofițerul CNA a confirmat pentru Ziarul de Gardă achiziția, menționând că pentru asta a fost nevoit să vândă 2 terenuri și un autoturism. În plus, el ar fi achiziționat Tesla fiind avariată, iar astfel prețul ar fi mai mic decât pe piață.

În ultima sa declarație de avere și interese personale, Iurie Ciorba, șeful adjunct al Direcției Combatere a Corupției a CNA indică o achiziție nouă și rară pentru Republica Moldova, un autoturism electric Tesla de model S din 2014. Față de anul trecut, familia demnitarului rămâne tot cu 3 mașini, doar că din declarația din 2019, dispare o Toyota Rav4 din 2012 care era înscrisă pe numele soției sale, Luminița Ciorbă.

Anterior, demnitarul spunea că acea Toyota ar fi fost procurată de tatăl său din banii fratelui său și că, în timp, planifica să o răscumpere fiindu-i oferită în folosință.

Ofițerul CNA a confirmat pentru Ziarul de Gardă achiziția. „Automobilul aparține familiei mele și a fost cumpărat din banii obținuți din vânzarea a două terenuri și a unui automobil mai vechi. Toată această informație este publică, pentru că se regăsește în declarația mea de avere. În plus, automobilul a fost cumpărat în stare avariată, respectiv și prețul a fost mai mic decât cel de piață. Și această informație este în declarație”, a declarat Iurie Ciorba.

Potrivit mobile.de, prețul unei astfel de mașini pornește de la 23 de mii de Euro, avariată și poate ajunge să coste, în funcție de parcurs peste 60 de mii de Euro. Fiind un autoturism relativ nou și extrem de tehnologizat, în caz de avarii grave, el nu poate fi reparat în Republica Moldova fiind necesar un service specializat. Asta pentru că mașina are un sistem unic de gestiune și în caz de stricăciuni, mașina se blochează și poate fi repornită doar de compania Tesla și reprezentanțele sale. Orice altă intervenție din afara Tesla, este considerată ilegală.

Dacă e să analizăm declarația din 2018, atunci observăm că schimbări sunt doar la capitolul autoturisme, în rest, modificări minime. Iurie Ciorba a primit un salariu anual de peste 260 de mii de lei, iar soția sa 90 de mii. Familia Ciorba deține diverse sume pe conturi bancare, de 728,16 dolari, 8148, 15 și 8934,15 lei, 733,48 Eur și un depozit de 308 mii de lei care-i aduce o dobândă de aproape 20 de mii de lei. În același timp, Iurie Ciorbă are datorii de aproape 20 de mii de euro pe care le-a luat în 2012 și care scadente în 2020.

Tesla Model S este un automobil de lux cu propulsie electrică construită de Tesla Motors, companie creată de vizonarul Elon Musk și este în producție de serie mare din iunie 2012. Este primul automobil electric capabil de a parcurge distanțe lungi de peste 500 de kilometri fără reîncărcarea bateriilor.

Este disponibil doar cu tracțiune pe patru roți și dispune de Acumulator Li-ion amplasat în podea, sub compartimentul pentru pasageri. Pentru accelerație la 100 km/h Model S are nevoie, în funcție de acumulator, între 5,6 și 6,2 Secunde. Modelul P100D (Performance) însă atinge 100 km/h în doar 2,7 Secunde, comparabil cu Lamborghini sau Ferrari.

Prețul unei mașini noi pornește de la 70 de mii de dolari și înfuncție de dotări, poate ajunge la aproape 90. În Moldova, Tesla nu are reprezentanță și nu poate fi comandată.

Noutăţile partenerilor

comentarii: