image
Sursa foto: Getty Images

Vânzarea lui Cristiano Ronaldo, luată în serios de Juventus: Ce economie uriașă ar face campioana

Juventus ia din ce în ce mai serios în calcul vânzarea lui Cristiano Ronaldo. Potrivit publicației Corriere dello Sport, campioana Italiei ar face o economie uriașă în buget.

Astfel, clubul ar urma să își regândească planul economic. Cu toate acestea, dacă ecomonia făcută la buget în ceea ce privește salariul e clară, er clar că, din punct de vedere al imaginii, clubul are de pierdut.

Cu toate acestea, dacă se pun costurile în balanță, se pare că italienii ar ieși mai bine dacă ar "scăpa" de starul portughez.

Pretul de achiziție al lui Ronaldo a fost de 115 milioane de euro, în 2018, însă specialiștii în economie au calculat o depreciere anuală de 29 de milioane de euro pe cei 4 ani de contract.

Astfel, în următoarea perioadă de transferuri, adică undeva în ianuarie 2021, valoarea sa de piață va fi de 43,4 milioane, iar în iunie va ajunge la "doar" 29 de milioane.

Practic acesta ar fi prețul mimim de transfer pentru a ca Juve să evite o pierdere de capital, iar finalul acestui sezon este momentul cel mai probabil pentru o despărțire.

Apoi urmează salariul, care este de 31 de milioane de euro net pe an, ceea ce înseamnă 64 de milioane de euro brut, ca și costuri pentru echipă.

Toată echipa îi costă pe cei de la Juventus 250 de milioane de euro, iar o renunțare la Ronaldo ar însemna o reducere a costurilor cu 25 la sută.

În 4 ani, atât cât se întinde perioada contractuală a lui Ronaldo, costurile totale ale lui Juventus doar pentru el sunt de 375 de milioane de euro. În acest sens, scăzând veniturile de pe urma imaginii sale, vânzarea lui Ronaldo ar însemna o economie la buget de 93 de milioane de euro pe an.

Însă imaginea lui Cristiano Ronaldo reprezintă totuși niște venituri mari pentru Juventus. După ce a fost transferat Ronaldo de la Real Madrid, vânzările anuale ale lui Juve au crescut cu 16 milioane de euro în primul an, adică o creștere impresionantă, dar totuși departe de a acoperi costurile pe care Juve le face cu jucătorul.

În al doilea an de contract, vânzările s-au prăbușit, dar asta s-a întâmplat cu siguranță din cauza pandemiei de coronavirus.

Doar în ceea ce privește vânzările de tricouri, Juventus a vândut o medie de 500.000 de tricouri pe an. Cu siguranță că Ronaldo a contribuit la aceste cifre, dar în comparație, Real Madrid sau Manchester United au atins 1,6 milioane de unități vândute pe an.

Din cauza capacității de doar 41.507 locuri pe care o are stadionul lui Juventus, procentele cu care au crescut veniturile din bilete și abonamente în primul an de când a venit Ronaldo au fost de doar 17 la sută (până la 30 de milioane), pentru că clubul a mărit prețurile, iar cota medie a membrilor cotizanți a crescut de la 881 la 1.029 de euro de persoană.

În cel de-al doilea an în tricoul lui Juve, Ronaldo a reușit să aducă în conturile clubului în jur de 2,8 de milioane de euro doar din bilete, adică cu doar 5,7 la sută mai mult decât ceea ce obținea Juve în anii precedenți.

Astfel, trăgând linie, o eventuală vânzare a lui Cristiano Ronaldo ar fi una benefică pentru Juventus. Mai rămâne de văzut cine îl poate înlocui din punct de vedere sportiv, pentru că golurile sale au fost de multe ori decisive.

Citeşte mai mult despre

Noutăţile partenerilor

comentarii: