„În continuare, ca să existe transmiterea dreptului de concesionare către altcineva, trebuie să existe acordul statului. Acest lucru încă nu s-a întâmplat. Dacă se va întâmpla, va fi mare scandal. Aeroportul, ca și Air Moldova, a fost concesionat în mod obscur și cu încălcarea legilor. Respectiv, contractul a fost nul din capul locului. Acest lucru trebuie să servească procurorilor motiv pentru restituirea acestui bun printr-o anchetă asupra faptelor”, a declarat Igor Munteanu.

Președintele Comisiei parlamentare de control a finanțelor publice a criticat modul în care instituțiile de stat reacționează în acest caz.

„Pe mine nu mă sperie că Rothschild a decis să aloce un nume rusesc la pretenția sa de a fi proprietarul Aeroportului. Mă neliniștește caracterul foarte încet al acțiunilor MInisterului Economiei, Guvernului și APP. Investitorii ruși stau ca niște vulturi asupra unor proprietăți aflate în derizoriu. Problema nu e în investitorii ruși, ci în modul în care Procuratura și alte instituții de stat acționeză când este o alertă maximă”, a adăugat Munteanu.

În context, Igor Munteanu a adăugat că Platforma DA va propune Parlamentului o lege care să stipuleze prevederi speciale privind infrastructura de interes strategic a statului.

Compania Avia-Invest, care administrează Aeroportul Internațional Chișinău, a confirmat astăzi că NR Investment Limited a cedat controlul asupra companiei Komaksavia Airport Invest Ltd, care deține 95% din Avia-Invest. Beneficiarul companiei Komaksavia Airport Invest Ltd este oligarhul rus Andrei Goncearenko.