image
Sursa foto: cnn.com

Consumul de cafea poate face oamenii mai impulsivi și îi determină să cheltuie mai mulți bani

Potrivit unei cercetări internaționale efectuate de University of South Florida, consumul de cofeină influențează ceea ce cumperi și cât cheltui atunci când mergi la cumpărături. Echipa de cercetători a efectuat trei experimente în magazine, o industrie care instalează din ce în ce mai multe cafenele în apropierea intrărilor lor.

Potrivit cercetării care a fost publicată în Journal of Marketing, clienții care au băut gratuit o ceașcă de cafea ce conținea cofeină înainte de a se plimba prin magazine au cheltuit cu peste 50% mai mulți bani și au cumpărat cu aproximativ 30% mai multe bunuri decât cei care au băut cafea decofeinizată sau apă.

„Cofeina, ca stimulent puternic, eliberează dopamină în creier, care excită mintea și corpul. Acest lucru duce la o stare energetică mai ridicată, care, la rândul său, sporește impulsivitatea și scade autocontrolul”, a declarat autorul principal Dipayan Biswas, profesor de marketing Frank Harvey Endowed Professor la USF. „Ca urmare, consumul de cofeină duce la impulsivitate la cumpărături în ceea ce privește un număr mai mare de articole cumpărate și cheltuieli mai mari.”

Pentru a efectua experimentele, un aparat de espresso a fost amplasat la ușile unui magazin de articole de uz casnic și ale unui lanț de magazine din Franța, precum și ale unui mare magazin din Spania. Peste 300 de vizitatori au primit o ceașcă gratuită la sosire, aproximativ jumătate au primit cafea cu aproximativ 100 mg de cofeină, în timp ce ceilalți vizitatori au primit cafea decofeinizată sau apă.

Vizitatorii au dat cercetătorilor chitanțele la ieșirea din magazine. Potrivit echipei de cercetare, persoanele care beau cafea ce conținea cofeină au cheltuit mai mulți bani și au cumpărat mult mai multe produse decât cei care beau cafea decofeinizată sau apă.

Cofeina a avut un impact și asupra tipurilor de produse pe care le cumpărau. Cei care au băut cafea cu cofeină au cumpărat mai multe articole neesențiale decât ceilalți cumpărători, cum ar fi lumânări parfumate și parfumuri. Cu toate acestea, a existat o diferență minimă între cele două grupuri atunci când a fost vorba de achiziții utilitare, cum ar fi ustensilele de bucătărie și coșurile de depozitare.

Ei au pus la cale un al patrulea experiment într-un laborator și au obținut rezultate similare, de data aceasta în ceea ce privește cumpărăturile online. Au împărțit grupul de studiu format din 200 de studenți de la o școală de afaceri între persoane care consumau cafea cu cofeină și cafea decofeinizată și le-au cerut să aleagă ce produse ar cumpăra dintr-o listă preselectată de 66 de opțiuni, punctează Aleph News. Cei care au consumat cofeină au ales mai multe articole considerate a fi achiziții impulsive, cum ar fi un aparat de masaj, în timp ce ceilalți au ales lucruri mai practice, cum ar fi un notebook.

„În timp ce un consum moderat de cofeină poate avea beneficii pozitive pentru sănătate, pot exista consecințe neintenționate ale consumului de cofeină în timpul cumpărăturilor”, a spus Biswas. „Adică, consumatorii care încearcă să controleze cheltuielile impulsive ar trebui să evite consumul de băuturi ce conțin cofeină înainte de cumpărături.”

Noutăţile partenerilor

comentarii: