„Un cadou trebuie să spună o poveste şi să fie întotdeauna însoţit de bune maniere”, consideră Andreea Ştefănescu, trainer de etichetă. Iar pentru cei care au dificultăţi în a găsi cadoul perfect, ea crede că este mult mai uşor şi mai personal să oferi un dar care spune ceva despre tine, decât să te întrebi la nesfârşit „Ce i-ar plăcea celuilalt să primească?”

Andreea Ştefănescu, trainer de etichetă: Cred că, în princpiu, ce oamenii nu înţeleg este că se concentrează foarte mult pe preţul cadoului, pe ce ar vrea cealaltă persoană să ghicească. De fapt, psihologic vorbind o regulă a succesului în a primi cadoul perfect şi a oferi cadoul perfect este să porneşti de la tine. De exemplu, dacă eu îţi ofer cartea mea preferată, ceva în care eu am pus foarte mult suflet şi efort. Contează mult mai mult pentru cel care primeşte cadoul, decât dacă eu pornesc de la întrebarea care niciodată nu va avea răspunsul perfect „Ce îşi doreşte cealaltă persoană?” Să aduci o parte din tine şi să o pui într-un cadou este cel mai frumos gest şi întăreşte foarte mult relaţiile dintre oameni.

Experţii în etichetă ne mai sfătuiesc ca atunci când darul nu este pentru o persoană apropiată, să evitatăm cadourile foarte scumpe, cele intime sau cele pe care noi le considerăm amuzante, scrie Digi24.ro.

Andrei Pop, trainer de etichetă: Poţi într-adevăr să imortalizezi anumite momente, prin cadoul pe care îl oferi. Şi asta apropo şi de idei de cadouri, asta e o metodă prin care poţi să obţii idei bune de cadouri. Te gândeşti: cu colegul X de la serviciu, care a fost un moment fain pe care l-am avut cu el? şi cum as putea sa surprind acel cadou ca el să mă țină minte în acea ipostază?

Cadourile extravagante sunt de evitat, mai ales când sunt făcute cuiva care nu are acelaşi statut social. Întotdeauna preţul se pune pe intenţie şi pe povestea din spatele darului, nu pe valoarea finaciară.