Gigantul tech dezvăluie acum utilizatorilor serviciilor sale ce informații a acumulat despre aceștia pentru a le distribui către agențiile de publicitate. Are o listă completă a tuturor preferințelor și informațiilor pe care le deține despre tine.

Fiecare cont de Google primește reclame personalizate, în funcție de această lista de interese. O poți accesa pe a ta direct din contul de Google, în secțiunea Date și personalizare și selectarea Personalizarea anunțurilor.

De asemenea, o poți găsi direct aici.

Compania îți personalizează reclamele în funcție de trei criterii. Anunțurile se bazează pe:

- informațiile cu caracter personal pe care le-ai adăugat în Contul Google

- pe datele de la advertiserii aflați în parteneriat cu gigantul tech

- pe estimarea intereselor tale făcută de companie.

Știe Google prea multe despre tine?

În primul rând, compania colectează informații despre tine pentru a face bani. Reclamele sunt principala sursă de venit a gigantului tech, așa că este un aspect important pentru aceasta. Sumele pe care le aduce acest serviciu sunt uriașe. Numai în 2018, Google a câștigat peste 116 miliarde de dolari doar din reclame. Acest lucru înseamnă 85% din totalul de vânzări.

Astfel, vrea să-ți afișeze reclame cât mai relevante pentru tine. Din acest motiv, îți urmărește comportamentul online pentru a-ți afla interesele, preferințele sau informații personale de tipul starea civilă sau dacă ai propria casă sau nu. În acest fel, creează un profil al utilizatorului, în funcție de căutările acestuia de pe internet, și îl folosește ca să personalizeze anunțurile pe care ți le arată.

E normal ca Google să aibă anumite informații despre tine, pentru că tu însuți le-ai introdus atunci când ți-ai creat contul, de exemplu. Printre acestea se numără vârsta, sexul sau orașul în care locuiești.

Partea ciudată e că gigantul tech știe despre tine lucruri cu care nu te-ai afișat niciodată online. De exemplu, poate ști că nu ai propriul apartament și că stai cu chirie, chiar dacă nu ai pus online această informație despre tine. Își poate da seama de asta doar din activitatea ta în mediul online.

În ceea ce privește aceste informații personale pe care le știe despre tine, cum ar fi starea civilă sau dacă ai sau nu copii, compania oferă această explicație:

„Google estimează acest grup demografic, deoarece activitatea dvs. conectată din serviciile Google și din alte site-uri și aplicații este similară cu cea a persoanelor care au transmis la Google că fac parte din această categorie”.

Compania este investigată pentru felul în care îți arată reclame

De altfel, compania chiar se află în vizorul autorităților pentru practicile sale legate de reclamele pe care le arată. În septembrie 2019, avocați de stat din 48 de state americane au lansat o investigație antitrust împotriva companiei. Astfel, Google a trebuit să dea explicații și documente detaliate legate de funcționarea sistemul său online de advertising. Ancheta este încă în desfășurare.

Compania a avut exact o lună de la lansarea investigației să ofere documente și explicații legate de felul în care vinde reclame, dar și de modalitatea prin care urmărește comportamentul online al utilizatorilor care folosesc motorul de căutare sau alte produse ale companiei.

Pe 11 noiembrie, avocații de stat americani se vor întâlni să discute dacă practicile de afaceri ale Google încalcă sau nu legea antimonopol.