Abia azi dimineață li s-a permis să treacă frontiera României. Printre pasageri sunt persoane cu pașapoarte biometrice, unii dintre care au rămas și fără bani și le e teamă că odată ajunși la Chișinău nu vor avea cu ce se deplasa spre casă.

Unul dintre pasageri, Adrian Bârsan, ne-a spus că nimeni nu le-a explicat nimic cât timp au fost nevoiți să stea la hotarul Ungariei. Aici se formase o coadă de unități de transport de peste 10 km.

„Am stat în vama Ungariei aproape 24 de ore fără mâncare. Sunt și mame cu copii în autocar, și femei însărcinate. Nimeni nu ne-a explicat nimic. Abia ieri seara ne-au dat câte o sticluță de 0,5 l de apă. Am trimis mesaje acasă, dar autoritățile nu au întreprins nimic să ne ajute. Azi dimineață ne-au permis să trecem”, ne spune bărbatul.

Oamenii ne mai spun că au fost ajutați și susținuți de-a lungul drumului de șoferi. La momentul actual autocarul tranzitează teritoriul României. Nu sunt flancați de poliție. Pasagerul ne mai spune că își fac griji cum vor trece hotarul dintre România și R. Moldova, dar și cum se vor deplasa acasă, unii - la sudul, alții - la nordul R. Moldova, ținând cont că e instituită starea de urgență, iar unii dintre ei au rămas și fără bani, deoarece au lucrat cu pașapoarte biometrice. Întreprinderile s-au închis în mod neașteptat, nu aveau posibilitatea nici să rămână și cu greu au reușit să pornească spre casă.

„Eu sunt din Drochia, dar suntem mai multe persoane care am rămas fără bani. Dacă cineva ar putea să ne ajute cu transport ca să ajungem cu bine acasă îi rugăm să ia legătura cu noi, prin intermediul profilului meu de facebook”, ne-a mai spus Adrian Bârsan.

Anterior a mai fost un caz în care 78 de moldoveni, care s-au pornit din Italia cu două autocare, au rămas blocați în Austria.

Guvernul a organizat o cursă charter pentru a-i aduce acasă, iar costurile au fost acoperite de compania de transport, care și-a asumat decizia de a aduce oamenii cu autocarele, chiar dacă existau interdicții.

Guvernul a anunțat anterior despre impunerea unor sancțiuni drastice pentru companiile de transport de pasageri care nu respectă regulile impuse atât la nivel local, cât și internațional.