Sursa foto: livescience.com

Astrofizician premiat cu Nobel 2019: „Oamenii nu vor locui niciodată pe altă planetă”

Michel Mayor, unul dintre laureații premiului Nobel pentru Fizică în 2019, spune că oamenii distrug Pământul și orice ipoteză despre colonizarea altei planete asemănătoare este în cel mai bun caz optimistă.

Astrofizicianul Michel Mayor este unul dintre laureații premiului Nobel pentru Fizică din 2019. El a descoperit prima planetă care se învârte în jurul unei stele asemănătoare cu Soarele în afara sistemului nostru solar.

"Dacă ne referim la exoplanete, lucrurile trebuie să fie clare: nu vom migra pe una dintre ele", a declarat Mayor pentru Agence France-Presse (AFP). Acesta a spus că simte nevoia "să demonteze toate declarațiile care spun că, atunci când viața pe Pământ nu va mai fi posibilă, vom merge pe altă planetă locuibilă".

Toate exoplanetele cunoscute, sau planetele aflate în afara sistemului nostru solar, sunt prea îndepărate pentru a putea călători pe ele, transmite Digi24. "Chiar și în cel mai optimist caz, al unei planete locuibile nu foarte îndepărtate - să zicem la câțiva zeci de ani-lumină, adică în zonă, timpul petrecut pentru a ajunge acolo este considerabil", a spus Mayor.

Michel Mayor a împărțit jumătatea sa din premiul Nobel pentru Fizică din 2019 cu Didier Queloz, cei doi descoperind o exoplanetă în octombrie 1995. Împreună, au descoperit o planetă asemănătoare cu Jupiter, pe care au numit-o 51 Pegasi b.

Cealaltă jumătate a premiului Nobel pentru Fizică din 2019 a fost acordată lui James Peebles, pentru studiu materiei întunecate și a energiei întunecate.

Din 1995 până acum, peste 4.000 de exoplanete au fost descoperite în Calea Lactee, însă la niciuna dintre ele nu se poate ajunge în mod fezabil.

Stephen Kane, profesor de astrofizică la Universitatea din California, este de acord cu Mayor.

"Realitatea tristă este că, în acest moment, toate stelele sunt la o distanță infinită", a spus Kane pentru Live Science. "Oamenii se străduiesc foarte tare ca specie să ajungă la Lună".

"Am putea fi capabili să trimitem oameni pe Marte în următorii 50 de ani, însă aș fi mirat dacă omenirea ar reuși să ajungă pe orbita planetei Jupiter în câteva secole", a adăugat Kane. Pentru că distanța până la cea mai apropiată stea aflată în afara sistemului nostru solar este de 70.000 de ori mai mare decât distanța până la Jupiter, "toate stelele sunt în afara posibilităților noastre".

Am putea spune că multe lucruri par de neatins până când ajungem la ele, însă în acest caz fizica necesară pentru a ajune la stele ne este complet necunoscută și ar fi nevoie de o schimbare fundamentală în felul în care înțelegem relația dintre masă, accelerație și energie", spune Kane.

Mayor a spus pentru AFP: "Trebuie să avem grijă de planeta noastră, este foarte frumoasă și încă complet locuibilă".